تازه ها

سه شنبه 12 ارديبهشت 1396-11:50 کد خبر:27810

مرضیه عبوری در گفتگو با انعکاس شمال :

بزرگترین مشکل شورای شهر ساری عدم حضور بانوان است

انعکاس شمال - مرضیه عبوری گفت :عدم حضور بانوان از ادوار گذشته تا به امروز بزرگترین مشکل وضعف شورای شهر ساری  بوده است.


به گزارش انعکاس شمال مرضیه عبوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در شهرهای بزرگ حضور اعضای شوراها معمولا سیاسی است و بعضا افراد ورزشکار و  غیر مرتبط با مسائل شهری در شوراها دیده می‌شوند یعنی به جای توجه بیشتر به تخصص،کسب آراء مد نظر است اما اگر مردم به افراد متخصص رای دهند به طور حتم حضور زنان در شوراهای اسلامی شهر بیشتر خواهد شد.

وی  بر ضرورت مشارکت زنان در شوراها تاکید کرد و گفت: یکی از گسترده ‏ترین عرصه ‌های حضور زنان در اجتماع عضویت آنان در شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان است که این حضورهمیشه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که زنان در بحث هدایت ‌دهی به افکار خانواده نقش مهمی دارند و رای یک زن رای یک خانواده است به همین منظور باید در زمینه آگاه ‌سازی زنان در حوزه سیاسی و اجتماعی توجهی بیش از پیش انجام پذیرد.

عبوری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه بزرگترین مشکل شورا ی اسلامی شهر ساری چیست اظهار داشت: عدم حضور بانوان از ادوار گذشته تا به امروز بزرگترین مشکل وضعف شورای شهر ساری  بوده است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در هر سازمان و ارگان به منظور پیگیری ورفع مشکلات به طور جدی دیده شده است افزود: حضور قدرتمند زنان در مراکز تصمیم‏سازی کلان است که در توجه به خواسته‌ های زنان بسیار موثر است.

مرضیه عبوری با بیان اینکه بانوان بالاترین مراجعات را در شورا دارند اظهار داشت :ضرورت یک عضو از بین بانوان به عنوان حامی وپیگیر مسائل ومشکلات آنان کاملا محسوس می باشد.

وی با اشاره به سواستفاده های اجتماعی واخلاقی که بعضا در جامعه دیده می شود تاکید کرد وگفت : حضور بانوان در شورا و پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی می تواند بسیار موثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در روزهایی که در پیش رو داریم با مشارکت حداکثری زنان شاهد خلق حماسه در این عرصه باشیم واز تمامی بانوان شهر ساری می خواهم تا با آگاهی به پای صندوق های رای بروند ونماینده ای از جنس خود در پارلمان شهری ساری داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :