تازه ها

دوشنبه 16 مرداد 1396-14:43 کد خبر:28050

ثبت نام الکترونیکی 66درصد ار دانش آموزان مازندرانی

   انعکاس شمال - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تا کنون 66 درصد دانش آموزان این استان ثبت نام الکترونیکی کرده اند.


به گزارش انعکاس شمال،سیدعلی قاسمی افزود: متوسط میانگین ثبت نام دانش آموزان تاکنون در ابتدایی 79 ، متوسطه اول 60 و متوسطه دوم 44 درصد بوده است.

وی از بقیه دانش آموزان خواست تا هرچه زود تر برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر اقدام کنند.

استان مازندران بنابر امارها حدود 500 هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد .

وی با تاکید به هدایت صحیح تحصیلی دانش آموزان به عنوان یکی از اهداف مهم نظام آموزشی، گفت: مازندران از این لحاظ پس از استانهای سمنان و خراسان جنوبی حائز مقام سوم کشور است.

او با اشاره به اینکه با هدایت تحصیلی مناسب و در نظر گرفتن پتانسیل و نیازمندی های منطقه، فرزندانمان را به سمت آینده ای روشن رهنمون می کنیم، ادامه داد: در این راستا نیازمند همکاری همه جانبه خانواده ها هستیم.

قاسمی یاد آور شد: هم اکنون 42 درصد دانش آموزان متوسطه دوم این استان در شاخه فنی و مهارتی و مابقی در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند.

وی شمار دانش آموزان متوسطه دوم را 76 هزار نفر برشمرد و افزود: بالغ بر 32هزار نفر از این تعداد در 118 رشته فنی حرفه ای و کاردانش به تحصیل اشتغال دارند.

او میانگین هدایت تحصیلی در کشور را 38 درصد اعلام کرد و افزود : این رقم تا پایان برنامه ششم باید به 48 درصد افزایش یابد.

قاسمی عدم انطباق رشته دانشگاهی با بازار کار را از مشکلات آموزشی دانست و گفت: با هدایت تحصیلی درست و صحیح باید این نقیصه را از بین ببریم.

وی شمار هنرستان های فنی مازندران را 343 باب اعلام کرد و گفت : 220 باب از این تعداد در رشته های کاردانش و بقیه در بخش فنی و حرفه ای دانش آموز دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران کمبود نیرو، فضا و تجهیزات را به عنوان بخشی از کاستی های هنرستان های استان اعلام کرد و از خیران مدرسه ساز خواست تا کمک های خود را به این بخش معطوف کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید گفت: طی چهار سال اخیر بالغ بر 150 کلاس درس برای پیش دبستانی ها در مناطق محروم این استان تشکیل شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مدارس 10 روستای مازندران دارای یک دانش آموز و 120 روستا نیز کمتر از 10 دانش آموز دارد.

او اضافه کرد: این درحالیست که در دولت دهم کلاس کمتر از 15 دانش آموز تشکیل نمی شد و طبعا هجوم محصلان روستایی به مدارس شهری موجب تراکم و سایر مشکلات آموزشی شده بود .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کسب رتبه باسوادی در استان را از افتخارات این نهاد در دولت تدبیر و امید دانست و افزود : نرخ 95 درصدی باسوادی مازندران در دولت پیشین به بیش از 97 درصد در حال حاضر ارتقا یافته است.

او نرخ پوشش تحصیلی در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی را به ترتیب 99 و هشت دهم درصد و 80 درصد اعلام کرد.

قاسمی احیای پست راهبران را از دیگر خدمات آموزش و پرورش مازندران در سه سال اخیر دانست و افزود : در حال حاضر 81 پست راهبری در استان وجود دارد.

او به فعالیت آموزش و پرورش در 32 نقطه استان اشاره و خاطر نشان کرد : تمام این مناطق 32گانه مجهز به پژوهش سرا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به فعالیت 60 مدرسه شبانه روزی آموزش متوسطه با پوشش سه هزار دانش آموز در استان اشاره کرد و گفت : برگزاری جشنواره فیلم رشد نیز از 9 به 26شهر و منطقه و تعداد مخاطبان از 90هزار به 200 هزار تن افزایش یافت.

قاسمی شمار مدارس پژوهش محور را 220 باب اعلام کرد و افزود : تعداد مراکز آموزشی معلمان نیز از سه به 26 مرکز افزایش یافت و زمان آموزش آنان نیز از 56به 83نفر ساعت ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: 6 هزار دوره آموزش خانواده نیز با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 40هزار نفر در چهار سال اخیر برگزار شد.

قاسمی از برگزاری المپیاد درون مدرسه ای در 40 درصد از مدارس استان خبر داد و گفت : هم اکنون در یکهزار و 800 مدرسه مازندران نماز جماعت با حضور امام جماعت برگزار می شود.

42هزار فرهنگی در سه هزار و 700 مدرسه ، آموزش افزون بر نیم میلیون دانش آموز استان مازندران را برعهده دارند.ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :