تازه ها

شنبه 21 مرداد 1396-13:15 کد خبر:28060

فرمانده سپاه کربلا مازندران:

بسیج مظهر مردم‎سالاری دینی است/ساخت مراکزعلمی رشد در سراسر استان

انعکاس شمال - فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است و اگر در مبحث علم ورود و تکامل پیدا کند قوی و ریشه‌دار می‌شود.


 

به گزارش انعکاس شمال، سردار محمدحسین بابایی  در بازدید از مرکز رشد بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران، اظهار کرد: با توجه به ضرورت دست‌یابی به علوم و قرار دادن کشور به عنوان الگو و رسیدن به این چشم‌انداز مهم در سقف زمانی 1404 براساس آمار از پیش تعیین شده وظیفه خود می‌دانیم که تمام زوایای پیدا و پنهان دین را بشکافیم.

 

وی بیان کرد: غیر از همه ادیان الهی و آسمانی و حتی شبه دین‌ها که منشأ خدایی ندارند، هیچ آئینی به اندازه دین اسلام تأکید بر علم‌اندوزی و شکافتن علوم و دانش ندارد، به‌طوری‌که در این زمینه ائمه اطهار(ع) خود پیش قدم بودند و امام محمد باقر(ع) که به باقرالعلوم به‌معنای شکافنده علوم و امام رضا(ع) به عالم آل محمد لقب گرفته بودند.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: با تکیه بر احادیث ائمه اطهار در بسیاری از مبانی علوم و بخش‌های مختلف علوم تجربی، علوم مهندسی و علوم انسانی شاهد پایه‌گذاری علم در تمامی این بخش‌ها بوده‌ایم.

 

این مسؤول تصریح کرد: بسیج و سپاه نیز وظیفه خود می‌داند با استفاده از استعدادهای بسیار خوب مردمی به کسانی که علاقه‌مند به انجام کارهای علمی هستند و به‌ویژه جوانان با زمینه‌سازی در این امر بتوانند به بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای آنها در زمینه‌های مختلف کمک کند.

بابایی بیان کرد: حداقل این کار ایجاد فضایی با عنوان مرکز رشد بوده که در آن امکانات و لوازم اولیه تعبیه شده است، چرا که صاحبان ایده و استعدادهای پرتوان دارای بنیه مالی قوی نیستند، به همین دلیل بسیج در سراسر کشور به‌ویژه مازندران مراکز رشدی اگر چه کوچک و ساده اما غنی فراهم کرده و از کسانی که دارای آگاهی هستند دعوت به عمل می‌آورد.

 

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به افرادی که برای اثبات و بیان ایده خود نیاز به فضای برای انجام عملیات لازم و آزمایش های متعدد برای تبدیل ایده به پروژه و سپس به محصول را دارند، خاطرنشان کرد: هدف ما گسترش این مراکز بوده که به معنای سریع و راحت‌تر در دسترس قرار گرفته شدن است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است، گفت: اگر در مبحث علم ورود و تکامل پیدا کند قوی و ریشه‌دار می‌شود که آثار مطلوبی برای جهان اسلام و جامعه انسانی دارد که امیدواریم در این بخش از موفقیت‌های بسیار خوبی استقبال کنیم.فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :