تازه ها

دوشنبه 29 آبان 1396-12:45 کد خبر:28372

آقایان تکلیف مارا مشخص کنید

تقابل یا رفاقت، ساری بازیچه نیست!

انعکاس شمال - آقایان باید بدانند مردم ساری بازیچه افکار سیاسی آنها نیستند و نمی توان هر روز با یک لباس و یک رنگ به جامعه عرضه شد .


انعکاس شمال - اگر از داستان اختلافات شهردار ساری با یکی از نمایندگان این شهر در مجلس بگذریم که چه اتفاقات بحث برانگیزی در ایام تبلیغات انتخابات مجلس برپا کرد و ساری را در کشور به سوژه تمسخر دیگران درآورد، داستان اختلافات شهردار فعلی و سابق ساری نیز ، بسیاری از مردم و افکار عمومی را مدتها درگیر خود کرد و شاید شرکت شهردار سابق در انتخابات شورای پنجم شهر ساری ، بیش از یک رقابت تبلیغاتی ، به میدان جنگی برای احراز قدرت و صلاحیت طرفین تبدیل شده بود .

اظهارات طرفین با عنوان رمزگشایی از سوء مدیریت های متقابل آنها بیش از آنکه به نفع شهر و مردم ساری باشد ، فضایی متشنج در این شهر ایجاد کرده بود که حتی پس از انتخابات شورای شهر نیز همچنان ترکش های آن بر بدنه دو گروه اصابت می کند و بیرون ماندن مدیران باتجربه شهرداری که هر یک در اندازه های یک شهردار توانایی اداره شهر را دارند ، بارزترین نوع موضع گیری هاست .

البته اگر از کم تجربگی شهردار ساری و شاید مشاوره های بعضاً اشتباهی که باعث چالش های محاسباتی در مناسبات سیاسی اش شد، عبور کنیم این موضوع کمتر شامل حال شهردار سابق این شهر بوده و با تجربه و درایتی که در شهردارسابق سراغ داریم ، بی شک تحریک و فضاسازی ها، ناخواسته وی را وارد این بازی نافرجام سیاسی کرد و باعث شد که در برخی بیانات بعضاً سیاسی اش با واکنش طرف مقابل همراه باشد و این تقابل ، کار را به مراجع قضایی نیز بکشاند!

متأسفانه این روند، ساری را به سمت دو قطبی شدن پیش می برد. دو مدیر ذکر شده به طور مساوی نمایندگان این شهر در مجلس را در کنار خود داشتند و هر یک به دنبال اثبات حقانیت خود بوده اند و مردم ساری نیز پذیرفته اند که اختلافات آنها به دفاع ازعملکردشان در دوران مسئولیت شهرداری ساری ارتباطی ندارد.

اما در اتفاقی بحث برانگیز در یکی از محافل مذهبی اربعین سالار شهیدان ، این دو مدیر فارغ از هرگونه اختلافات با هم دیدار و حتی در کنار هم می نشینند تا داستان دم خروس و قسم حضرت عباس مصداق آنها شود؛ آقایان باید بدانند مردم ساری بازیچه افکار سیاسی آنها نیستند و نمی توان هر روز با یک لباس و یک رنگ به جامعه عرضه شد .

اگر امروز شهر ساری در مقایسه با مراکز بسیاری از استان های کشور ، کمتر توسعه یافته است به دلیل همین نگاههای روزمره است و می توان به گونه ای دیگر یادآور شد عدم توفیق مسئولیت استانداری و حتی مناصب بالای استانی از سوی ساروی ها، نتیجه نگاههای کوچک مدیران ما است که به جای تعامل و استفاده از همه ظرفیت ها در مناسبات کاری، باندی و گروهی عمل می کنند و امروز در این میدان بازنده اصلی به شمار می روند.

شهروندان ساروی بی شک آگاه ترین افراد برای ارزیابی عملکرد مدیران خود هستند؛ اگر ما این اتفاق را به فال نیک بگیریم که مسیر تعامل و وحدت بین شهرداران سابق و فعلی ساری می تواند با توفیقات بسیاری در توسعه این شهر همراه باشد اما نمی توان با قاطعیت نسبت به عدم موضع گیری در آینده ای نزدیک نیز ضمانت داد. بنابراین آقایان بهتراست مواضع خود را در قبال یکدیگر به صورت شفاف اعلام و از بین احیای مناسبات و یا موضع گیری دائمی، یک گزینه را برگزینند و به جای استفاده از نظرات کارشناسی نشده اطرافیان که خیر چندانی در آن نیست، خود برای آینده سیاسی شان تصمیم بگیرند...!/ هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :