تازه ها

سه شنبه 30 آبان 1396-10:42 کد خبر:28376

هشدار مدیریت بحران مازندران در باره بارندگی و کاهش دما


به گزارش  انعکاس شمال، در اخطاریه این اداره کل با استناد به پیش بینی هواشناسی مازندران ، آمده است : از امروز تا عصر چهارشنبه به دلیل استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و در ارتفاعات وزش باد گرم (گاهی نسبتا شدید) خواهیم بود .

بر اساس این اخطاریه از چهارشنبه شب (نیمه شب به بعد) با شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهیم بود و از روز پنجشنبه هم تا اوایل هفته آینده به تناوب بارش باران ، وزش باد(گاهی نسبتاٌ شدید) و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

همچنین دمای هوا نیز در این مدت کاهش یافته و از روز جمعه بارش در مناطق سردسیری و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

مدیریت بحران مازندران در این اخطاریه از تمامی هم استانی ها و مسافران خواسته است تا در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیرطی طریق کنند.

این مدیریت همچنین تاکید کرده است که شهروندان و مسافران از تردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را به عمل آورند.

بر اساس این اخطاریه ، با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در استان ، مسافران و شهروندان مازندرانی از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جدا خودداری کنند .

مدیریت بحران مازندران از دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها هم خواسته است تا هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دامهای خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

در این اخطاریه از رانندگان درخواست شده است هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم ، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده به عمل آورند .

مدیریت بحران مازندران به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند .

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران ، امروز گلوگاه با حدود 26 درجه گرم ترین و بلده در شهرستان نور با 17 درجه خنک ترین نقطه استان مازندران بودند .ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :