تازه ها

سه شنبه 28 فروردين 1397-17:53 کد خبر:31795

فاطمه سیفی

حمایت از کالای ایرانی، چگونه؟


 آغاز سال نو و بهار 1397، همچون هر سال  با پیام رهبر انقلاب و نام‌گذاری سال جدید همراه بود. آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

حسن روحانی، رییس‌جمهور نیز در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ در جمع مردم زلزله‌زده کرمانشاه و خطاب به ملت بزرگ ایران اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سال نو، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بود.

آیا حمایت از کالای ایرانی تنها به معنای خرید کالای ایرانی است یا باید از تولید کننده ایرانی نیز حمایت کرد؟

پس از سال 96 که به نام سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید نامگذاری شده بود هم اکنون سال 97 در راستای ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است تا در درجه اول حمایت از تولید کننده ایرانی و داخلی نیز مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

در واقع مسئولین ما باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه ایجاد کالای داخلی با کیفیت را نیز ایجاد نمایند تا بتوان در عرصه رقابت با کالای خارجی نیز برآمد.

در این میان چیزی که بسیار باید مورد توجه باشد دقت در واردات محصولات به داخل کشور می باشد که نیازمند حساسیت بیشتر از سوی مسئولین است چرا که باید زمینه لازم برای تولید نیازمندی های جامعه در داخل کشور نیز ایجاد گردد تا در کنار رونق کالای داخلی شاهد رشد اشتغال باشیم.

از طرفی باید زمینه های مقابله با قاچاق کالا بخصوص در نواحی مرزی کشور نیز بیش از پیش تقویت گردد چرا که در صورت بروز قاچاق کالا به داخل کشور ، دیگر تولید کننده داخلی نخواهد توانست به رقابت مناسب و مفید بپردازد و قادر به جبران هزینه های خود نخواهد بود.


فاطمه سیفی - مدیر مسئول نشریه هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :