تازه ها

جمعه 31 فروردين 1397-14:53 کد خبر:31812

دامنه انتقادات از مدعیان عملگرایی به بدنه شورای شهر ساری رسید

9-4

انعکاس شمال -  اکثریت نمایندگان  نسبت به عملکرد شهرداری منتقد هستند و هم صدا با عشوری عضو شورای شهر ساری خواهان رسیدگی به حقوق مردم شدند.


انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهرساری آغاز شد و این در حالی است که اکثریت نمایندگان  نسبت به عملکرد شهرداری منتقد هستند و هم صدا با عشوری خواهان رسیدگی به حقوق مردم شدند.

علی اکبر زلیکانی نایب رییس شورای اسلامی شهرستان ساری با شاره به انتقادات شدید اعضای شورای اسلامی شهر به برخی عملکرد شهرداری گفت: جلسه‌ای توسط شهردار با حضور معاونان و شهرداران مناطق برگزار شد که دستوراتی در آن داده شد و برای اولین ‌بار اتفاق افتاد و فاز دوم پروژه پارک ملل شروع شده است.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به سوالات اعضای  شورا گفت:  معاون اداری و مالی شهرداری ملزم شده است که در صحن شورا حضور یابد و جزئیات بودجه را به اطلاع اعضای شورا برساند.

زلیکانی ضمن انتقاد شدید نسبت به سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: این اداره با آن نام پرآوازه و پرطمطراق  باید محور ایجاد اشتغال باشد و از خواب زمستانی بیدار شده و حداقل یک گوشه کار را بگیرد.

این عضو شورا با اشاره به توانمندی های مدیریت شهری ابراز تاسف کردکه مدیریت شهری در تصمیم گیری ها نقش ندارند و برخی از تصمیم گیری ها نیز وجود خارجی ندارند این در حالی است که ما اعتقاد داریم اگر بنا باشد مشکلات اقتصادی جامعه ما مرتفع شود شهرداری و مدیریت شهری بواسطه پشتوانه مردمی و منابعی که در این نهاد مردمی وجود دارد می تواند در پیشبرد اهداف دولت نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: معتقدیم که استاندار مازندران بواسطه اینکه انسان دانایی است برای تعالی استان و مرکز مازندران تلاش می کند بنابراین ما بایستی ازاین پس شاهد نقش دهی و نقش پذیری بیشتری برای تحقق اهداف دولت در جهت رفع مشکلات مردم باشیم .

زلیکانی به تعامل  بین مدیریت ارشد استان و شورا و مدیریت شهری تاکید کرد و افزود:  تعامل مدیریت ارشد استان و شورا و مدیریت شهری  در پیشبرد اهداف و ایجاد درآمد پایداربسیار موثر بوده وشورای اسلامی شهر ساری این آمادگی را دارد تا در تعاملی دوطرفه با مدیریت استان ضمن ایفای نقش در مسیر تحقق اهداف دولت، از حمایت های متقابل جهت رفع کاستی های حوزه اجرایی نهاد مدیریت شهری نیز بهره بگیرد.

نایب رییس شورای اسلامی ساری با اشاره  به ضرورت آمایش سرزمینی و توزیع نقش ها در فرآیند توسعه  گفت: خرسندیم در این نقش آفرینی پیش قدم شده ومرکز مازندران پایلوت این طرح پیشنهادی قرار گیرد. بطور حتم نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

سعید نجاریان، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر نظارت بیشتر شهرداری بر افزایش خودسرانه هزینه پارکبان‌ها، گفت: بسیاری از پارکینگ‌های خصوصی بدون نظارت،  نسبت به دریافت قیمت بالای حق پارکینگ اقدام می‌کنند.

نجاریان افزود: با گذشت دو ماه از سال هنوز نرخ جدید کرایه تاکسی‌های درون شهری افزایش نیافته است، افزود: شهرداری ساری باید در اسرع وقت سیاست دقیق برای افزایش نرخ کرایه تاکسی اقدام کند.

فرامرز نقیبی،  دیگرعضو شورا نیز با بیان اینکه توجه شهرداری ساری به منطقه جنوب شهر کمتر شده است، گفت: شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ساری اقدام به احداث ساختمان جدیدی در منطقه سه شهرداری ساری کرده است.

نقیبی با اشاره به وضعیت  اسفناک آسفالت سطح شهر ساری گفت: ضعیف ترین بخش در شهرداری ساری، معاونت فنی و عمرانی در شهرداری ساری است.

وی با اشاره به اینکه افراد ناکارآمد در شهرداری مسؤولیت دارند، گفت: شهرداری بیش از ۵ هزار نیرو دارد و ۵۰ درصد مدیرانش ناکارآمد هستند.

اسفندیار عشوری نیز ضمن انتقاد شدید به بی اعتنایی شهرداری به نقش شورا به سوالات قبلی اش اشاره کرد و گفت: به سوالات در مورد قراردادهای غیرقانونی پاسخ داده نشده است و قراردادی که ارزشش دو میلیارد است  به مبلغ شش و نیم میلیارد بسته شد و حتی اعدادو ارقام قرار داد بعدا تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: در صورت عدم پاسخگویی شهرداری اسنادو مدارک تخلفات شهرداری را در جلسات آتی در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد.

کوروش یوسفی،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه طی روزهای  گذشته به هیچ کدام از سوالاتش پاسخ روشن داده نشده گفت:  جلسه بعد از معاون شهردار سؤال دارم و اگر جواب سؤالم را نگیرم، جلسه را ترک می‌کنم.

یوسفی با بیان اینکه نظام پیشنهادات در شهرداری مرده است، اظهار کرد: باید از نیروهای جوان و تحصیلکرده در شهرداری استفاده کنیم.

علی آقامیری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری  در این جلسه با اشاره به اینکه کشور ایران تجربه فراوانی در حوزه سیاست خارجی داشته و دارد، گفت: تلاش استکبار نسبت به کشورهای اسلامی  غیراصولی و بی ثمر خواهد بود .

وی ضمن تاکید به هوشیاری مسئولان در مسائل سیاست خارجی،از همکاری و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر در سال 96 در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی تشکر کرد.

آقامیری خاطرنشان کرد: سال 96 با همه نوسانات مالی و بودجه ای گذشت. در سال جدید باید  تعامل بین شهرداری و شورای اسلامی شهر در حوزه عمرانی و فرهنگی برای کلانشهر ساری داشته باشیم.

این عضو شورا با  تاکید بر اینکه در سال 97 باید شهرداری و شورای شهر تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی معطوف کنند، گفت: اعضای شورا و مدیریت شهری به دنبال جذب سرمایه‌گذاران قوی برای تقویت سرمایه‌گذاری در مرکز مازندران باشند.

وی با اشاره به اهمیت شورای عالی استان ها اظهار کرد: اعضای شورا اهتمام جدی برای ارتقا ء جایگاه شورای عالی استان‌ها دارند، رکن اصلی شورای عالی استان‌ها با گذشت چهار دوره از فعالیت شورایی هنوز به بلوغ فکری در جامعه نرسیده است.

آقامیری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس ، به شورای عالی استان‌ها اعتنایی ندارند تصریح کرد: نمایندگان مجلس هراس رو در رو شدن با برخی اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها در شورای عالی استان‌ها در مجامع ملی را دارندهارش خبر.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :