تازه ها

جمعه 31 فروردين 1397-15:0 کد خبر:31813

ولیپور در دوره آموزشی هم افزایی مهارت های قصه گویی عنوان کرد:

تاثیر مستقیم کتابخوانی کودکان در سرنوشت جامعه

انعکاس شمال - دوره آموزشی هم افزایی مهارت های قصه گویی با برگزاری کارگاه آموزشی در حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به پایان رسید.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، دوره آموزشی دو روزه هم افزایی مهارت های قصه گویی ویژه کتابداران استان که با حضور 40 کتابدار در پردیس نیروی انتظامی خزرآباد ساری برگزار شد، با برگزاری کارگاه جذاب قصه گویی با مشارکت فعال کتابداران در حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی برگزار شد.
آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در آغاز جلسه کارگاهی، نتیجه این دوره را شادتر و باطراوت تر شدن کتابخانه های عمومی دانست و اظهار داشت: هر جایی که کودک حضور داشته باشد، فضای شاد و دلنشینی را شاهد هستیم و بخش کودک کتابخانه های عمومی نیز می تواند چنین فضایی را بر کل کتابخانه حاکم کند.
وی افزود: برای دستیابی به شرایط شاد، باید بیاموزیم که چطور با زبان کودکانه با کودکان صحبت کنیم و این دوره های آموزشی از همین رو برگزار می شود تا علاوه بر ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، در این خصوص مهارت های بیشتری را فرا بگیریم.
ولیپور ادامه داد: همانگونه که کتابخانه ها بوستان علما هستند، می توان از کودکان به پروانه های این بوستان تعبیر کرد و دستاورد این دوره های آموزشی باید افزایش میزان علاقه و احساس امنیت کودکان در بخش کودک کتابخانه های عمومی باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه ایجاد انگیزه کتابخوانی بیشتر در پدران و مادرها از دیگر رسالت های کتابداران است، گفت: اگر فرزندان به کتابخانه علاقمند شوند، والدین خود را به کتابخانه می آورند و احساس وابستگی و دلبستگی به کتابخانه برای آنها نیز بوجود می آید.
وی افزود: کتابخوانی کودکان در سرنوشت جامعه تاثیر مستقیم دارد و اگر بخواهیم آینده جامعه را معطوف به کتابخوانی و کتابخانه کنیم باید برای کودکان وقت و سرمایه بیشتری اختصاص دهیم.
ولیپور آموزه های این دوره آموزشی را محدود به شرکت کنندگان در دوره ندانست و بیان داشت: هر یک از کتابداران سفیر پیام ها و آموزه های مهارتی این دوره آموزشی هستند و باید این آموزه ها در بین همه کتابداران استان تسری یابد.
وی همچنین از شاهدخت موسی زاده استاد این دوره آموزشی به دلیل ارائه مطالب نو و جذاب و توانایی در جلب رضایت کتابداران استان، قدردانی کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :