تازه ها

چهارشنبه 24 بهمن 1397-13:5 کد خبر:37424

ترویج کشاورزی نوین مبتنی بر زنجیره


به گزارش انعکاس شمال، غلامعلی رحیمی مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه با هدفگذاری در حوزه زنجیره‌های کشاورزی و اتصال به بازار فروش می‌تواند ارزآوری بیشتری داشته باشد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به جایگاه حاکمیتی و اجرایی، مزیت نسبی نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد و می‌تواند به عنوان الگو و نمونه در مزارع کشور طرح‌های ملی را پیاده کند و کشاورزی نوین مبتنی بر زنجیره را ترویج دهد.

وی افزود: سازمان اوقاف با داشتن یک میلیون هکتار اراضی که قریب به یک سوم موقوفات کشور است، یک سیزدهم ظرفیت اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

رحیمی گفت: در یک سال گذشته رویکرد سازمان اوقاف در اراضی کشاورزی منفعلانه بود، ولی اکنون در اراضی و موقوفات کشاورزی رویکرد فعالانه یافته و به ارتقای بهره وری می‌اندیشد.

مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: موضوع کشت بیابانی پایه برای رقبات فاقد آب و یا کم آب و موضوع رقبات زنجیره‌ای کشاورزی برای رقباتی که دارای آب هستند و نیز موضوع احیای بهره برداری از رقباتی که قبلا از آب، قنات و چاه بهره‌مند بودند از برنامه‌های این سازمان در بهره وری اقتصادی است.

وی با بیان اینکه توجه به رونق حوزه کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: این حوزه دارای ضریب اشتغال بیشتر، پایدارتر و ارزبری کمتری دارد.

رحیمی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه کشاورزی از اولویت سازمان است، افزود: در این حوزه، روش‌های مشارکت و سرمایه گذاری مبنی بر اینکه مطالعات توجیهی، فنی، بازار و اقتصادی طرح آمادگی لازم را داشته باشد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مازندران با توجه به میزان بارندگی مناسب و بالاتر از میانگین کشوری مبنای خوبی برای کشاورزی است و با توجه به ظزفیت آبی خوبی که در رقبات وجود دارد آن را برای کشاورزی در اولویت بالاتری قرار می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :