تازه ها

پنجشنبه 25 بهمن 1397-14:16 کد خبر:37433

استاندار مازندران، در جلسه شورای اداری استان؛

بیانیه مقام معظم رهبری، بیانگر امید آفرینی و دوری از یاس است

انعکاس شمال - احمد حسین زادگان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران صادر شد، معنادار و بیانگر امید به آینده و امید و نشاط اجتماعی و دوری از یاس است. ‎


به گزارش انعکاس شمال، احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان ضمن قدردانی از حضور تاریخی و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و محکوم کردن اقدام عجولانه و مایوسانه دشمنان انقلاب از حمایت همه جانبه ملت ایران ازنظام جمهوری اسلامی علیرغم همه تهدیدها، تحریم ها و تبلیغات سنگین آنان، افزود: این حضور نشانه بلوغ سیاسی مردم ماست و هر جا که نظام نیاز به حمایت داشته، مردم با صلابت و اقتدار و حضور حماسی ثابت کردند که بهترین و آگاه ترین مردم دنیا و تاریخ هستند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران صادر شد، بسیار معنادار و عمیق بوده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه هدایتگرانه؛ کلمه جهاد برای اعتلای کشور را بکار برده اند و ناامیدی را مانع ساختن و آبادانی و پیشرفت کشور بیان کرده اند و لذا ضرورت دارد همه مدیران با انجام اقدامات موثر و عملی، امید و نشاط را در فضای جامعه تقویت کنند و زمینه های ناامیدی را با تلاش شبانه روزی و کار جهادی از میان بردارند.

استاندار با اشاره به این که مقام معظم رهبری با بیان این که نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است و ضرورت دارد ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید، این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است، محورهای زیر را به عنوان توصیه های رهایی بخش کشور بیان داشتند: علم و پژوهش و دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. معنویت و اخلاق، شعور معنوی و وجدان اخلاقی جامعه باید رشد کند. اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است. عدالت و مبارزه با فساد؛ این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامهاست و اگر در بدنه‌ی حکومتها عارض شود، زلزله‌ی ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است. استقلال و آزادی؛ استقلال ملّی به ‌معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است، و آزادی اجتماعی به‌معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزشهای اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسان ها‌یند و هیچ کدام تفضّل حکومتها به مردم نیستند. حکومتها موظّف به تأمین این دو اند. عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن؛ این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :