تازه ها

دوشنبه 29 بهمن 1397-11:11 کد خبر:37448

برگزاری جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه در مازندران

انعکاس شمال  - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه در استان خبر داد.

 


به گزارش انعکاس شمال،نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به نخستین دوره جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف گسترش تفکر و روحیه پژوهشگری، تقویت تفکر خلاق و ظهور ایده‌های خلاقانه برگزارمی شود.

وی افزود: جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه در رشته‌های صنعت، خدمات کشاورزی و هنر ویژه هنرجویان پایه ۱۱ و ۱۲ هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای، به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد.

نیکزاد گفت: زمان ثبت ایده‌ها در سامانه از ۲۰ فروردین سال آینده است و پس از طی مراحل داوری در استان‌ها، نتایج کشوری در شهریور ماه ۹۸ اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از شیوه‌های مناسب برای ارتقای کیفی آموزش‌های فنی و مهارتی، برگزاری المپیادها، جشنواره‌ها، رویداد‌ها و مسابقات است که بستری مناسب برای شناسایی، رشد، شکوفایی خلاقیت و استعداد‌ها است.

نیکزاد به برگزاری بیستمین دوره جشنواره کشوری هنر‌های تجسمی اشاره کرد و افزود: این دوره با هدف معرفی توانمندی‌های هنرجویان و زمینه‌سازی برای پرورش استعداد‌ها و خلاقیت‌های آنان برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره تمامی هنرجویان هنرستان‌های دولتی و غیردولتی و استثنایی رشته‌های گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، نقشه‌کشی معماری، طراحی و دوخت، صنایع دستی فرش، نقاشی، پویا نمایی، صنایع چوب و مبلمان و تربیت کودک را تشویق می‌کند تا ضمن ارائه بهترین آثاری که در طی دوران تحصیل بدان دست یافته‌اند در مسابقه شرکت کنند.

وی افزود: هنرجویان می‌توانند بر اساس دستورالعمل اجرایی جشنواره آثار خود را تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده به شهرستان‌ها ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اختتامیه این جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود در مردادماه سال آینده به میزبانی آذربایجان شرقی است./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :