تازه ها

دوشنبه 29 بهمن 1397-13:25 کد خبر:37453

اجرای طرح سنجش و غربالگری کودکان و نوجوانان در برخی روستا‌های مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل بهزیستی مازندران از اجرای طرح سنجش و غربالگری کودکان و نوجوانان در برخی روستا‌های استان خبر داد.

 

 


به گزارش انعکاس شمال،آرام مدیرکل بهزیستی مازندران، گفت: طرح سنجش و غربالگری کودکان و نوجوانان در ۴۰ روستای استان در حال اجرا است.

وی افزود: تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم‌بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است، درحالی که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا یا نابینا خواهد کرد.

آرام بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر پنج سالگی بیان کرد و افزود: در صورتی که اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید و هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به عقب بیافتد، احتمال بدست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود، بطوری که پس از هفت تا ۱۰ سالگی درمان تاثیر زیادی در بینایی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کودکان ارجاعی و بیمار تا تشخیص قطعی و درمان کامل مورد پیگیری و افراد نیازمند از خدمات حمایتی سازمان بهره‌مند خواهند شد، افزود: والدین کودکان می‌توانند برای سنجش بینایی فرزند خود، به تمام اداراه‌های بهزیستی شهرستان‌ها، پایگاه‌های سنجش بینایی مستقر در مهد‌های کودک، آمادگی‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

آرام برنامه بهزیستی در روستا‌های استان را شامل ارائه کمک تامین مسکن و معیشت به جامعه هدف، ارائه خدمات مشاوره ژنتیک، خدمات درمانی به معتادان و خانواده‌های آسیب پذیر  برشمرد.

۶ هزار روستا در مازندران وجود دارد که با اجرای طرح سنجش و غربالگری می‌تواند هزینه‌های درمانی را کاهش داد./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :