تازه ها

دوشنبه 20 اسفند 1397-13:14 کد خبر:37528

بخش خصوصی 147 میلیارد تومان در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کرد


 به گزارش انعکاس شمال، سیاوش رضوانی، مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام اینکه بخش خصوصی امسال یکهزار و 470 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است، افزود: با این سرمایه گذاری چهار واحد تولیدی و صنعتی در حوزه ذخیره سازی آرد و سوخت و فراوری چوب ایجاد که با بهره برداری از آنها حداقل برای حدود 500 نفر شغل ایجاد می شود.
وی پیشرفت فیزیکی این واحدها را حدود 30 تا 40 درصد اعلام و پیش بینی کرد که تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند.
رضوانی سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در بندر امیرآباد را بیشتر از هدفگذاری مصوب توصیف کرد و توضیح داد : هدفگذاری سال جاری برای جذب یکهزار و 150 میلیارد ریال سرمایه بود که تا اینجا 10 درصد بیشتر محقق شده است.
وی همچنین گفت که حدود 10 درصد از این سرمایه گذاری سال جاری در این بندر امیرآباد را خارجی های (تاجیک) انجام دادند.
** رشد 19 درصد تخلیه و بارگیری
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود : در سال جاری در مجموع آمار تخلیه و بارگیری در بندرامیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد بیشتر شد.
وی افزود : در این مدت حدود سه میلیون و 700 هزار تن بار صادراتی و وارداتی در بندر تخلیه و بارگیری شد که برآورد می شود این آمار تا پایان سال جاری به چهار میلیون تن برسد.
رضوانی ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیر آباد را با داشتن 15 اسکله حدود هفت میلیون تن برآورد کرد و گفت که در شرایط فعلی حدود 60 درصد از این ظرفیت مورد بهره برداری است.
وی افزود : با راه اندازی اسکله رورو ریلی در سال آینده پیش بینی می شود حجم ظرفیت تخلیه و بارگیری بار در این بندر به ظرفیت اسمی نزدیک شود.
وی عمده محصولات صادراتی را مصالح ساختمانی و واردات را مواد اولیه واحدهای صنعتی چوب، سوخت و سایر فراورده های مورد نیاز برخی واحدهای صنعتی اعلام کرد.
بندر امیرآباد که در شرق مازندران واقع است در دهه 70 کلنگ زنی شد و در شرایط فعلی افزون بر 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در این بندر و منطقه ویژه اقتصادی آن انجام شده است. همچنین دستکم 35 واحد صنعتی در این منطقه در دست اجرا و یا بهره برداری است و حدود چهار هزار نفر هم در آنجا اشتغال دارند./ایرنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :