تازه ها

چهارشنبه 22 اسفند 1397-10:17 کد خبر:37537

دادستان عمومی و انقلاب مازندران تاکید کرد

تداوم ارتباط با مردم در راستای تقویت اعتماد عمومی توسط دستگاه قضایی

انعکاس شمال - دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به دیدار مسؤولان عالی قضایی‌ استان‌ها با رئیس جدید قوه قضائیه گفت: تقویت اعتماد عمومی، ضرورت ارتباط‌گیری برای حل مشکلات مردم و دادن پاسخ‌های قانع‌کننده و روشن را از مواردی بود که «حجت‌الاسلام رئیسی» رئیس جدید قوه‌قضائیه در جمع مسؤولان قضایی بر آن تاکید کرده است.

 


به گزارش انعکاس شمال، سیدیونس حسینی‌عالمی با اشاره به نشست روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها با رئیس جدید قوه قضاییه در این زمینه گفت: تقویت اعتماد عمومی، ضرورت ارتباط‌گیری برای حل مشکلات مردم و دادن پاسخ‌های قانع‌کننده و روشن را از مواردی بود که حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جدید قوه‌قضائیه در جمع مسؤولان قضایی بر آن تاکید کرده است.

وی با اعلام اینکه تاکید بر نگاه تحولی و تلاش برای آینده از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود، افزود: تبیین بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در دهه پنجم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند دقیق و جامع از دیگر موراد مطرح شده در این نشست بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به اینکه تقویت اعتماد عمومی توسط مسؤولان قضایی در همه رده‌ها به منظور افزایش اعتماد عمومی و ضرورت ارتباط با مردم نیز توسط رئیس جدید دستگاه قضا مطرح شد، خاطر نشان کرد: در این زمینه در استان مازندران نیز سعی شده ارتباط مستمری با مردم در موارد مختلف صورت بگیرد که در این بخش ارتباط‌های موثر و سازنده‌ای در استان برقرار شد و سعی برای تقویت آن نیز وجود دارد.

وی اعلام شماره عمومی برای بیان مطالبات و تخلفات عمومی را بخشی از این ارتباط سازنده برشمرد و یادآور شد: در مدت بیش از دو ماه بیش از 3 هزار پیامک به شماره عمومی اینجانب از سوی مورد دریافت شده است که سعی شده به بیشتر پیامک‌ها پاسخ داده شود که در این زمینه موارد زیادی در ابتدا تقدیر مردم از این اقدام بوده است.

حسینی‌عالمی بر ضرورت به‌کارگیری از جوانان انقلابی و باورمند در دستگاه قصایی تاکید و گفت: ارتباط با مردم، شنیدن خواست آنها، و تبیین مسائل برای آنها از ضرورت انکارناپذیر ارتباط با مردم است چرا که معتقدم این رویه در جرم‌زدایی و تقویت روحیه اعتماد عمومی به انقلاب و نظام نقش پررنگی دارد.

وی با اعلام اینکه در زمینه مبارزه با فساد و افرادی که ممکن است با این روند در بدنه مدیریتی نفوذ کرد و اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنند به صورت جدی برخورد می‌شود اما نگاه احساسی و جناحی نخواهیم داشت، گفت: پرونده‌های مختلفی در برخورد با فساد در جریان است و با دقت و حساسیت ویژه‌ای پیگیری و نتایج به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی به دستور رئیس جدید قوه قضاییه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها در بخش ورود به مشکلات مردم که توسط دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم حل می‌شود را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: با این روند باید به حل مشکلات مردم بیشتر امیدوار بود./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :