تازه ها

چهارشنبه 21 فروردين 1398-14:41 کد خبر:37592

رانندگی در شب


 

رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند ...

نکات ذیل میتوانند به هنگام رانندگی در شب کاربردی باشند.

 

1 – قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید ، همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید .

 

2 – هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش میدهد و ممکن است دید رانندگان دیگر را نیز موقتاً کور کند .

 

3 – هیچ وقت نور بالای خودروی خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید، زیرا در دید آنها و دیگر رانندگان تاثیر منفی می گذارد .

 

4 – آینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند .

 آینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید .

 

5 – هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه یا مطلبی دارید بهتر است ابتدا در کنار جاده توقف کنید .

 

6 – چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه ، پیچ های جاده و تقاطع ها را ببینید ، زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشند .

 

7 – به منظور جلوگیری از تصادف، فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شوید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید .

 

8 – رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد .

برای اجتناب از خستگی، مکرراً به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند .

 

9 – قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید ، ( خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد ) ...

 

" ایمن برانید تا ایمن باشید و ایمنی را برای دیگران به ارمغان بیاورید "

 

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی.کارشناس پلیس راهور استان مازندران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :