تازه ها

سه شنبه 7 خرداد 1398-10:50 کد خبر:37694

بررسی پرونده مرگ خانم 54 ساله مازندرانی در پیچ و خم‌های اداری و سازمانی

انعکاس شمال - رئیس سازمان نظام پزشکی ساری در حالی که حدود یک ماه گذشته اعلام کرده که رسیدگی به پرونده مرگ خانم مازندرانی در اولویت قرار دارد که از زمان ورود پرونده تا رسیدگی تاکنون حدود یک ماه زمان برده است و همچنان پاسخ‌ها با اولویت در حال پیگیری است، رد و بدل می‌شود.


به گزارش انعکاس شمال، رضوانه جانی‌پور در اواخر روزهای فرودین در حین عمل جراحی کوچک ساده هیسترسکوپی در یکی از مراکز خصوصی شهر ساری فوت کرده است.

ساده بودن عمل جراحی و مرگ این خانم حساسیت‌های زیادی در بین افکار عمومی داشت.

درباره علت دقیق مرگ تاکنون اظهارنظر کارشناسانه‌ای به دلیل عدم موافقت خانواده متوفی برای کالبد شکافی نشده است.

 حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در ابتدای پیگیری‌های خبرنگار فارس، مباحثی در ارتباط با مشکلات در بخش بیهوشی مطرح کرده و وعده داده بود که پس از بررسی یک هفته‌ای نتیجه را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد در حال حاضر ترجیح داد که این پرونده در مسیر قانونی نظام پزشکی پیگیری شود.

محمد خورشیدی رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی ساری در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه ساری جاری اعلام کرده است که این پرونده روی میز این سازمان برای بررسی جدی قرار دارد.

از تاریخ هشتم اردیبهشت ماه تاکنون حدود یک ماه می‌گذرد،در آخرین پیگیری خبرنگار فارس، محمد خورشیدی، اظهار کرد: بررسی پرونده در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی با اعلام اینکه برای اعلام نتایج نیاز به سه نظر کارشناسی متخصصان زنان داریم، افزود: پرونده به صورت ناشناخته  در اختیار سه نفر از متخصصان زنان و بیهوشی قرار گرفته و پس از آن در دادگاه بدوی اظهارنظر می‌شود.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی ساری در پاسخ به این سؤال که بررسی‌های کارشناسی چه مدت زمان می‌برد، گفت: کارشناس باید در فضای آرام نسبت به روند اقدامات درمانی نظرش را اعلام که این پروسه به دلیل حساسیت‌های خاص ممکن است مدت زمانی 10 تا یک ماهه زمان ببرد.

به گزارش فارس، در حالی که رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی ساری بحث رسیدگی و اعلام نظر با اولویت را مطرح کرده است که تاکنون یک ماه از زمان بررسی آن می‌گذرد، نکته اینجاست که اگر قرار بود این پرونده در مسیر عادی مورد بررسی قرار گیرد تا چه مدت خانواده‌ها باید منتظر اعلام نظر و رای این مجموعه باشند./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :