تازه ها

سه شنبه 7 خرداد 1398-11:7 کد خبر:37695

استاندار مازندران:

سهم مازندران از بازارهای صادراتی ناچیز است

انعکاس شمال- استاندار مازندران گفت: به رغم وجود زیرساخت‌های مناسب در استان، سهم ما از بازار صادراتی ناچیز و اندک است.

 


به گزارش انعکاس شمال، احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان، عدم توجه به صادرات و استفاده از ظرفیت‌های صادراتی را از مشکلات در استان بیان کرد و گفت: بیش از سه هزار واحد تولیدی و کشاورزی در استان داریم ولی از ظرفیت‌ها برای صادرات خوب بهره نگرفتیم.

وی افزود: همچنین به رغم وجود زیرساخت‌های مناسب، فرودگاه، بندر، حلقه اتصال چندین استان در شمال و جنوب و وجود همه مزیت‌ها برای نتوانستیم از ظرفیت صادراتی بهره گیری مناسب داشته باشیم.

حسین زادگان عنوان کرد: چرا سهم مازندران از بازار صادرات کشور ناچیز و ۳۷۰ میلیون دلار است و یا در این مسیر، بخش خصوصی مشکل دارد و صادرکنندگان قوی و باتجربه نداریم و یا موانع فراروی اداری و بروکراسی زائد و عدم حمایت‌ها سبب شده صادرات استان به تراز قابل قبولی نرسد.

استاندار مازندران ادامه داد: بخشی از مشکلات صادراتی به ریسک بالای تجاری و سیاسی برمی گردد و یکی از سه اولویتی که با نمایندگان استان توافق کردیم، توسعه صادرات بوده است.

حسین زادگان عنوان کرد: فشارهای سیاسی و اقتصادی سبب التهاب در بازارهای صادراتی می‌شود و برخی صادرکنندگان به دلیل فشارهای ایجاد شده، تغییر شغل دادند.

استاندار مازندران خواستار توسعه مناسبات صادراتی با کشورهای همسایه و سی آی اس شد و گفت: اگر سهمی از صادرات در کشورهای همسایه داشته باشیم می‌توانیم بار زیادی از مشکلات را حل کنیم./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :