تازه ها

سه شنبه 21 خرداد 1398-10:36 کد خبر:37706

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

تحریم ها کمترین اثر را در بخش معدن داشته است

انعکاس شمال - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: تحریم ها کمترین اثر را در بخش معدن داشته و میزان تولید و صادرات مواد معدنی افزایش یافته است.

 


به گزارش انعکاس شمال، داریوش اسماعیلی در هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان به سمتی در حرکت است که اگر هر کشوری منتظر تصمیم گیری دیگران باشد از قافله عقب می‌ماند افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی و اقتصادی شاخص است و حمایت از مستضعفان و آزادیخواهان شعار ایران اسلامی است.

وی با اظهار اینکه تلاش دشمن زمینگیر کردن کشور جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: در سال گذشته آمار صادرات مواد معدنی نشان می‌دهد که این بخش از تحریم‌ها کمترین تأثیر را پذیرفته است و تولید و صادرات آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش معدن به عنوان محوری ترین فعالیت‌ها باید مدنظر قرار گیرد افزود: برنامه و محوریت کار شورای مرکزی نظام مهندسی معدن در راستای برنامه ریزی برای توسعه بنا شده است و حفظ و صیانت از مواد معدنی تجدید ناپذیر از جمله اولویت‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران تصریح کرد: تقویت مسئولان فنی معادن، تدوین و اصلاح شیوه نامه‌ها و نظامنامه‌های معادن، هوشمند سازی از دیگر اولویت‌های شورای مرکزی معادن است و بخش معدن نباید از هوشمندسازی عقب ماند.

وی یادآور شد: هوشمندسازی تمام فعالیت‌های معدنی در گام اول قرار دارد و اثرگذاری در جذب بخش خصوصی، سرمایه‌ها و نقدینگی فعلی در بخش معدن از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد افزود: سرریز این نقدینگی در هر بخشی موجب بروز مشکلاتی می‌شود و باید از این نقدینگی در بخش معدن سرمایه گذاری کنیم

اسماعیلی با اظهار اینکه تفاهمنامه هایی با ایمیدرو و دیگر سازمان‌ها منعقد کردیم گفت: برای اینکه نظام مهندسی معدن به جایگاه واقعی خود برسد برنامه‌های خوبی طراحی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران بر لزوم اصلاح متون آموزشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای کمک و تسهیل به سرمایه گذاری خارجی در کشور باید در بخش آموزشی اصلاح صورت گیرد.

وی بازرسی معادن با اولویت معاد ذعال سنگ را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و شمار اعضای نظام مهندسی معدن را در کشور ۳۸ هزار نفر اعلام کرد.

هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران به مدت دو روز در حال برگزاری است./مهر.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :