تازه ها

چهارشنبه 22 خرداد 1398-9:50 کد خبر:37710

مدارس مازندران یکهزار و ۷۴ معلم کم دارد

انعکاس شمال  - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزایش بازنشستگان این مجموعه از کمبود یکهزار و ۷۴ معلم برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

 


به گزارش انعکاس شمال، اسفندیار نظری در نشست مدیران و رؤسای آموزش و پرورش غرب مازندران با موضوع پروژه مهر در نوشهر، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات را دغدغه اصلی این نهاد در راستای اجرای فرآیند پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی بر شمرد.

در حال حاضر سازمان آموزش و پرورش استان مازندران ۳۸ هزار و ۸۷۵ پرسنل دارد که از این تعداد ۲۴ هزار معلم سه مقطع تحصیلی هستند.

وی به افزایش تعداد بازنشستگان نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند و این در حالی است که ورودی نیرو به آموزش و پرورش استان به ۵۰۰ نفر نیز نمی‌رسد.
دبیر پروژه مهر مازندران ادامه داد: با توجه به این وضعیت در سال تحصیلی جدید برای تأمین ۴۱ هزار و ۴۰۰ ساعت آموزش دانش آموزان نیاز به یکهزار و ۷۴ معلم داریم.
نظری ادامه داد: در این راستا بیشترین کمبود معلم را در هنرستان‌ها با ۴۴۶ معلم و بعد از آن بخش ابتدایی با ۴۲۰ معلم و حوزه مربی پرورشی و مشاور نیز با ۲۰۸ نفر است.

وی گفت: با تمهیداتی همچون مجوز به کارگیری معلمان حق تدریسی، سرباز معلم، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان خرید خدمت، ماده ۲۸ و استمرار معلمان به دنبال تأمین نیرو برای سال تحصیلی پیش رو هستیم.
این مسئول اولویت نخست کار گروه‌های پروژه مهر را تأمین معلم و مدیر برای تمامی مدارس در سال تحصیلی جدید بر شمرد و اظهار داشت: شورای پروژه مهر با شش کار گروه در جهت آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ با شعار توانمند سازی و کیفیت بخشی و مدرسه کار آفرین در اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی تجهیز کارگاه‌ها
معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای تجهیز و ساخت ۲۲۳ کلاس و ۱۵۰ کارگاه هنرستان‌ها با رعایت نسبی استانداردها نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.
وی خواستار مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز کارگاه‌ها با توجه به نیاز مبرم در آن بخش شد و اظهار داشت: سال گذشته تنها چهار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت و مابقی قرار است از ۲ درصد فروش گاز تأمین شود.
نظری بر ضرورت تکمیل و بهره برداری ۱۵ پروژه نیمه تمام با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای آغاز سال تحصیلی تاکید کرد و افزود: در این راستا به تأمین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی گفت: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در پروژه مهر در مازندران سال گذشته خیرین ۸ میلیارد تومان برای آماده سازی مدارس کمک کردند و این درحالی بود که اعتبار استان در این حوزه تنها ۴۰۰ میلیون تومان بود.

استان مازندران بیش از ۵۳۵ هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند./ایرنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :