تازه ها

پنجشنبه 24 مرداد 1398-9:37 کد خبر:37840

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

نقد منصفانه و مدیریت افکار عمومی سرلوحه خبرنگاران قرار گیرد

انعکاس شمال - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: خبرنگاران به دور از هرگونه حواشی با بکارگیری از نقد منصفانه و به دور از تخریب به رسالت پیام رسانی و آگاهی بخشی جامعه بپردازند.

 


عباس زارع در نشست تخصصی خبرنگار تراز انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه نکا برگزار شد، با اشاره به توسعه رسانه شهرستان بر مدیریت افکار عمومی توسط رسانه ها تاکید و اظهار کرد: اهمیت و جایگاه حوزه رسانه  برکسی پوشیده نیست چرا که همواره بدون هیچ چشم داشتی با مشکلات عدیده مدیریت افکار عمومی را عهده دار هستند.

وی افزود: در حوزه دغدغه های خبرنگاران تمام تلاشمان را به کارخواهیم بست تا مشکلات این قشر زحمت کش در سطح استان و شهرستان ها مرتفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به نقد تعدد رسانه در مازندران تصریح کرد: امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است چرا که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خانواده ها به فراتر از تصورات میل کرده است لذا باید در این برهه از زمان که دشمن با ترفند های متنوع و تهاجم فرهنگی رسانه را مورد هدف قرار داده است در این مسیر باید با بصیرت و هوشیارانه عمل کنید.

به گفته زارع مدیریت شهر نکا برعهده اعضای رسانه می باشد لذا خبرنگاران در این میدان اطلاع رسانی باید هوشیارانه بدون هر گونه حب و غرض ورزی با نقد منصفانه به عنوان چشم و گوش بیدار مردم از مدیران بخواهند در چارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان نکا رسانه ها برای توسعه و آبادانی شهر بدون هیچ حاشیه ای در سطح استان خوش درخشیدند به طوری که در حادثه سیل اخیر تلاش رسانه ها بازخورد عملکرد مدیران را به کشور رساند در واقع با مدیریت افکارعمومی در شرایط بحرانی  توانستند مدیران سطح کشور را به مناطق سیل بحران زا هدایت کنند .

این مسئول فرهنگی متذکر شد: با همه ی مشکلات موجود در سطح استان تعاملات خوبی بین بسیج رسانه ،خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که خوشبختانه این روند در شهرستان ها نیز به چشم می خورد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه خانه مطبوعات مازندران از خانه بدوشی راحت شد خاطرنشان کرد: با دراختیار گرفتن زمین خانه مطبوعات در ساری کلنگ این بنا بر زمین زده شد و امیدواریم به زودی روند احداث این ساختمان به پایان برسد.

زارع گفت: بیشترین نگاه ما در استان به حوزه مطبوعات است لذا تمامی دغدغه ها و خروجی های ما بر این امر استوار است رسانه ها در یک فضای آرام به دور از هرگونه حواشی با بکارگیری از نقد منصفانه و بدور از تخریب به رسالت پیام رسانی و آگاهی بخشی جامعه بپردازند.

مازندران کمترین میزان شکایت خبرنگاران را به خود اختصاص داد

وی با بیان اینکه کمترین شکایت از خبرنگاران را در استان مازندران شاهد هستیم خاطرنشان کرد: مدیران باید ضمن تعامل با خبرنگاران پاسخگو بودن در برابر سوالات و نقد منصفانه خبرنگاران را یاد بگیرند در واقع اگر ایرادی به ادارات وارد شد باید بدانند در قبال این اشتباهات مسئول پاسخگویی به خبرنگاران هستند چرا که تعامل و پاسخگویی در برابر اشتباهات پیش رو  بسیاری از این مشکلات را از میان خواهد برداشت.

سرهنگ پاسدار مجیدرضا شعبانی فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز درادامه گفت: امروز خبرنگاران برای یک رسالت عظیم پیام رسانی که دیگران از آن با خبر نیستند فعالیت گمنامی دارند در واقع تا زمانی که انسان و انسانیت و مقاصد انسانی در این جوامع جریان دارد خبر و خبرنگار با تأسی از اهداف پیامبران به اطلاع رسانی آگاهی بخشی جامعه می پردازند.

وی اضافه کرد: بزرگترین خبرنگار و خبر رسانان تاریخ پیامبران بودند لذا امروز وظیفه تک تک ما این است در جهت کمالات والای پیامبران و اهل بیت گام برداریم تا زمینه  ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

این مسئول نظامی افزود: همانطور که  پیامبران در گذشته وظیفه هدایت مردم را برعهده داشتند امروز خبرنگاران نیز باید در قبال خبر رسانی به آحاد مردم مسئول باشند تا مسائل و مشکلات روز جامعه با کمک مردم و مسئولین مرتفع شود.

گفتنی است،در حاشیه این نشست دفتر بسیج رسانه شهرستان نکا پس از گذشت ۴ سال توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افتتاح شد. در پایان این نشست از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه شهرستان نکا تقدیر و تجلیل به عمل آمد./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :