دوشنبه 13 دی 1395-11:35 کد خبر:24582

کتابداران ثابت کردند همیشه منابع مالی سبب ایجاد تغییر نمی شود


مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از کتابخانه های عمومی امیرپازواری و شهید صالحی بابلسر بازدید کرد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان پس از حضور در جلسه مربوط به احداث کتابخانه مرکزی در زمین اهدایی شهرداری، از کتابخانه های عمومی امیرپازواری و شهید صالحی بابلسر بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با کتابداران و بررسی وضعیت این کتابخانه ها، اظهار داشت: کتابداران کتابخانه های عمومی بابلسر ثابت کردند که همیشه منابع مالی سبب ایجاد تغییر نمی شود و می توان با بهتر اندیشیدن، بهتر دیدن و اعمال سلیقه، تغییرات محسوس و جذابی را ایجاد کرد تا کار فرهنگی مناسب در محیطی جذاب صورت گیرد.

ولی پور افزود: برخی از طرح های بسیار خوب کتابداران و روسای ادارات فقط در یک کتابخانه و یا در یک شهرستان اجرا می شود که اصلاً خوب نیست و باید این طرح ها به روش های مختلفی که وجود دارد در اختیار سایر همکاران قرار گیرد تا همه استان بلکه همه کشور از این طرح ها بهره مند شوند.


کتابخانه مرکزی بابلسر تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد

کتابخانه مرکزی بابلسر در زمین اهدایی شهرداری و با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران و شهرداری بابلسر ساخته خواهد شد.

 در دومین نشستی که با حضور آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، سید علی اسد فرماندار و بهروز رنجبر شهردار بابلسر، حسین زاده رئیس شورای اسلامی، ندا داننده رئیس اداره کتابخانه های عمومی و برخی از کارشناسان مربوطه بعد از ظهر شنبه 11/10/95 در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته موانع حقوقی احداث کتابخانه مرکزی بابلسر برداشته شد و شهرداری و اداره کل کتابخانه های عمومی می توانند این پروژه مهم کتابخانه ای را آغاز نمایند و هر چه زودتر هدیه ارزشمندی به مردم بابلسر تقدیم کنند.

سید علی اسد فرماندار بابلسر با قدردانی از پیگیری های صورت گرفته، اذعان داشت: کتابخانه مرکزی بابلسر یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی شهرستان است و با عزم و اراده و همراهی هایی که مشاهده می شود و با وجود دغدغه هایی که وجود دارد امیدواریم هر چه سریعتر این کتابخانه به پایان برسد.

بهروز رنجبر شهردار بابلسر نیز اظهار داشت: 1440 متر مربع زمین برای احداث این کتابخانه از سوی شهرداری اهدا شده است و با تفاهم نامه ای که با اداره کل کتابخانه های عمومی به امضا خواهد رسید، شهرداری این پروژه را تا یکسال آینده به اتمام خواهد رساند.

گفتنی است در پایان این نشست، حاضرین در جلسه از زمین مورد نظر بازدید بعمل آوردند.