چهارشنبه 22 دی 1395-10:4 کد خبر:24596

خيانت دوست دوران دانشگاه


انعکاس شمال - خانواده در زمره، مهمترين سيستمهاي اجتماعي است که بر اساس ازدواج بين دو جنس مخالف شکل مي گيرد، خانواده به عنوان واحدي اجتماعي، کانون رشد و تکامل، التيام و شفادهندگي و تغيير و حول آسيب ها و عوارض است...

ده سالي است که ازدواج نموده ام يک پسر 6 ساله دارم در کنار همسرم بسيار خوشبخت زندگي ميکرديم ،تنها مشکلم شرايط کاري و شيفتي همسرم بود.

 اصلا به اين فکر نميکردم که روزي کارم به اينجا بکشد، سمانه دوست دوران دانشگاه من بود و او هم ازدواج کرده بود ولي خيلي زود طلاق گرفت و هميشه از اينکه الان تنها زندگي ميکند اظهار رضايت مي کرد.

وقت و بي وقت با سمانه بودم،در خانه کارهايم را به نحو احسن انجام ميدادم تا سعيد راضي باشد و اعتراضي با دوستي من و سمانه نداشه باشد چرا که من خودم متوجه افراط در ارتباطم بودم.

سمانه پسر خاله اي داشت که اين يکسال اخير از شهرستان آمده بودو با سمانه در يک واحد زندگي ميکرد،من هر وقت به خانه سمانه ميرفتم او هم آنجا بود،چند بار به سمانه گوشزد کردم که حضور اين آقا در خانه مجردي تو جايز نيست ولي او از روابط باز و با کلاس صحبت ميکرد.

رفته رفته صادق نيز پاي ثابت گشت و گذارهاي من و سمانه شد،هر وقت تنها ميشدم و به اين روابط فکر ميکردم خودم را با حرفهاي سمانه توجيه ميکردم، اصلا توان فکر کردن و ياد آوري اين چند ماه گذشته را ندارم نميدانم چه اتفاقي رخ داد که خودم را در اين منجلاب انداختم.

سمانه اين اواخر من و صادق را بيشتر در خانه اش تنها ميگذاشت،ترس از خدا را هم از دست داده بودم و فقط ميخواستم سعيد بويي از اين رابطه نبرد تا اينکه شب گذشته کاملا تصادفي متوجه پيامک ها و عکس هاي سمانه در گوشي همسرم شدم،عکسهايي که قابل ديدن نبودند.

سمانه با نيت و تصميم قبلي اين کار را با من کرد تا به سعيد نزديک تر شود ،او هميشه از سعيد تعريف و تمجيد ميکرد..

 چرا الان بايد در خصوص رفتارهاي سمانه و سعيد شک کنم؟ و چرا خودم غرق در اين منجلاب شدم؟ سمانه دوستم نبود دشمنم بود که با اين دام زندگي ام را از هم پاشيد و من هم افسارم را به دستش داده بودم.......

نظريه کارشناس 

 خانواده در زمره، مهمترين سيستمهاي اجتماعي است که بر اساس ازدواج بين دو جنس مخالف شکل ميگيرد، خانواده به عنوان واحدي اجتماعي، کانون رشد و تکامل، التيام و شفادهندگي و تغيير و حول آسيبها و عوارض است که هم بستر شکوفايي و هم بستر فروپاشي روابط ميان اعضايش ميباشد. مهمترين انگيزه زن و مرد متاهلي که به سوي روابط نامشروع کشيده ميشود، تجربه صميميت فردي و جنسي است. چيزي که ديگر آن را در زندگي مشترکشان نمي يابند.

 شرايط زندگي مراجع او را ترغيب به ارتباط و دوستي افراطي با فردي که در زندگي خويش شکست خورده است ميگردد و متاسفانه از سوي ديگر دلبستگي و ورود در زندگي اين زوج از سوي دوست مراجع، ختم به خيانت شوهر گرديد.

با توجه به اينکه خيانت از مسائل دردناکي است که در سالهاي اخير به بسياري از خانواده ها صدما جبران ناپذيري وارد کرده است لازم است سازمانهايي همچون پژوهشکده هاي زنان، آموزش و پرورش، خانه هاي سلامت شهرداري، دانشگاه ها و سازمان ملي جواناندر جهت گيري پژوهش هاي خود به اين امر توجه ويژه اي مبذول نمايند تا زمينه پيشگيري از آن فراهم آيد.

 از سوي ديگر توجيه مراجع و اعضاي خانواده به شناخت خود و نيازهاي خود به عنوان يک انسان مستقل، سپس شناخت نيازهاي طرف مقابل و ارضاي آنها، توجه به کل ارتباط نه صرفا ارتباط جنسي يا فيزيولوژيکي اعضاي خانواده از موارد مهم درمان ميباشد.

تهيه وتنظيم : کارشناسان مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان مازندران