يکشنبه 15 مرداد 1396-18:33 کد خبر:28049

واکاوی هارش خبر از تصمیم عجیب دامادی برای بازدید از بوستان ولایت

شوک تابستانه

انعکاس شمال - وقتی نماینده جوان نتوانست حرفش را به کرسی بنشاند و بازی انتخابات شورای شهر را به عبوری و دوستانش باخت، آگاهان مسایل سیاسی تحلیل های متفاوتی را در این باره مطرح کردند که قوی ترین آنها از به پایان رسیدن عمر سیاسی دامادی جوان حکایت داشت.


وقتی نماینده جوان نتوانست حرفش را به کرسی بنشاند و بازی انتخابات شورای شهر را به عبوری و دوستانش باخت، آگاهان مسایل سیاسی تحلیل های متفاوتی را در این باره مطرح کردند که قوی ترین آنها از به پایان رسیدن عمر سیاسی دامادی جوان حکایت داشت. دامادی با قدرت وارد مبارزه ای نفسگیر شده بود و در نهایت نتوانست حرفش را به کرسی بنشاند و دستانش را به نشان تسلیم بالا برد.  این پیروزی برای عبوری و گروه موافقانش جدای از امید برای ابقا در ساختمان عمارت شهرداری ، پیامد های خوش دیگری هم داشت. او در گذشته دو بار از اعتبارش برای منتخبان مورد حمایتش در انتخابات مجلس مایه گذاشته بود  که هر دو بار شکست تنها دستاورد او از این کاروزار بود. شاید اگر عبوری در جریان انتخابات گذشته مجلس با آن شدت و حدت ورود نمی کرد امروز عبوری امکان توفیق در ورود به خانه ملت را نمی یافت.

 

از آن روزها همواره جنگ نعمتی و حیدری میان این دو شخصیت تصمیم ساز مرکز استان ادامه داشت و تقریبا در اغلب این جنگ ها دامادی جوان سربلند بیرون آمده بود اما این بار او شکست سختی را پذیرفت. شکستی که می تواند پایانی بر تمام رویاهای برای دور بعد انتخابات مجلس باشد.از گوشه و کنار اینگونه شنیده می شود که رقبای اصولگرای این نماینده اسب همت را زین کرده اند تا به هر ترتیب ممکن او را در انتخابات بعدی ناکام بگذارند. انصافا همه شرایط در برهه کنونی برای این اتفاق آماده و مهیا است البته همه این اتفاقات بستگی به شرایط و عملکرد آینده محمد دامادی دارد.

 

حالا رقیب او ،کسی که همواره سدی در مقابل خواست ها و برنامه هایش بوده،توانسته او را به همقدمی در جایی بکشاند که نقطه قوت عملکرد شهرداری بوده است. عبوری بعد از اینکه نامش در ردیف افراد و کاندیداهای صدارت بر استانداری مازندران بر سر زبانها افتاد و حتی شایعاتی از حمایت 9نماینده دیگر مرکز استان از او در وزارت کشور و هیات دولت در این باره مطرح شد ، این بار رقیب ضعیف شده را به اردوگاه خود کشاند. شاید این اتفاق بزرگ در نگاه دامادی و طرفدارانش بهانه ای بنام وحدت گرایی را برای توجیه داشته باشد. اما خوب می دانیم که همقدمی دامادی با عبوری در بوستان ولایت و لبخند های ساختگی  که میان آنها در برابر دوربین های خبرنگاران رد و بدل شد می تواند آتش زیر خاکستر باشد.آتشی که گرمایش به شهردار جوان قوت خواهد داد و ذغالهایش پل های موفقیت دامادی را ویران می کند.

 

حالا در حالیکه هنوز هم معترضان پرونده معروف انتخابات شورای شهر ساری به پیگیری مطالبه خود در دیوان عالی کشور مشغولند ناگهان خبر قدم زدن و همدوشی این نماینده با دشمن همیشگی اش حرف و حدیث های بسیاری را باعث شده است.

 

به دنبال بازدید محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از پروژه بوستان ولایت ، جریان های سیاسی و افکار عمومی این بازدید را نوعی اقدام پوپولیستی از سوی شهردار ساری و این نماینده برشمردند .

 

برپایه این تحلیل خبری در حالی که مناسبات سیاسی از اختلافات گسترده و تشکیلاتی محمد دامادی با تیم مدیریت شهری اذعان دارد و حتی اختلافات این دو طیف در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای شهر مشهود بوده اما این بازدید از چند بُعد قابل تأمل است .

 

 

 

 

باید به این موضوع اشاره داشت که ما روزی را به یاد این نماینده می آوریم که از مخالفین صد در صد مدیریت شهری بوده و این موضوع بارها در موضع گیری های وی برهمگان به اثبات رسید اما اینکه در چرخشی 180 درجه ای ما این نماینده را در صف موافقین عملکرد شهردار ساری می بینیم خود جای تعجب دارد البته نه ما بلکه مردم ساری و افکار عمومی از اتحاد مسئولین استقبال می کنند اما اینکه مدیران ما در بازی های سیاسی ، اینگونه با افکار عمومی بازی می کنند را نمی توان در هیچ منطقی گنجاند .

 

آقای دامادی شما در اظهاراتتان دم از دوستی با شهردار ساری می زنید در حالی که ما لااقل طی چند ماه اخیر این موضع گیری در حمایت از عملکرد شهردار را در سخنانتان نشنیده بودیم .

 

اقای دامادی خالی از لطف نیست که به شما یادآوری کنیم که پس از تأئید انتخابات شورای شهر ساری ، اظهار تأسف کردید. اما چرا اظهار تأسف ! شما که خود مرجع نظارت بر این عرصه سیاسی بودید و نیک می دانستید که تیم مدیریت شهری حاکم بر جریان انتخابات نوعاً این عرصه را مهندسی کرده است.چرا به وظیفه قانونی خود نتوانستید در این باره عمل کرده و در مقابل زیاده خواهان بایستید.

 

 تائیدانتخابات شورای شهر ساری و سپردن کابینه پنجم تیم مدیریت شهری ساری به افراد مورد وثوق عبوری ، را باید بزرگترین شکست سیاسی برای نماینده ای چون محمد دامادی دانست. اما وی در برهه کنونی با این اقدام در احیای مناسبات سیاسی با مدیریت شهری در ساری و رأساً مهدی عبوری شاید شکست را پذیرفته باشد .

 

این ادعا از آن جهت مطرح می شود که تقریباً همگان بر فساد مالی و اخلاقی در انتخابات شورای شهر ساری صحه گذاشته اند . اما بنابر مصلحت موضوع و چالش های سیاسی و اجتماعی ابطال انتخابات ، این رویداد مهم در ساری مورد تأئید قرار گرفت تا این جدال سیاسی به نفع تیم عبوری رقم بخورد .

 

محمد دامادی را مردم ساری بیش از عملکردش به واسطه پدر مرحومش عزت اله دامادی می شناسند و حتی شاید نزدیکان وی نیز در قالب یک نماینده مجلس ، توانمندی لازم را در وی ندیده اند و امروز با این اقدام ( بازدید از پروژه شهرداری و اظهاراتش در قبال عبوری ) این دیدگاه مهر تأئید بر خود دیده است .

 

ما نسبت به موضوع مطروحه بیش از این واکاوی نمی کنیم تا مبادا از دید آقایان متهم به فضاسازی منفی نشویم اما یک سوأل برای ما و افکار عمومی مطرح است اینکه چرا نماینده ای همچون محمد دامادی در راستای نظارت بر حُسن اجرای پروژه های شهری ، اقدام به بازدید از فعالیت های شهرداری نکرده است ؟ چرا آن روزهایی که اختلافات سیاسی در ساری به واسطه دو قطبی شدن رو به اوج بود وی حتی از این وظیفه قانونی پیش پا افتاده سرباز می زد و به جای انجام وظایف خود به دنبال پیروزی در جنگ های سیاسی با عبوری بود . حال که مجالی برای رقابت ندارد خود را در صف مدعیان همیاران تیم مدیریت شهری و مهدی عبوری قرار داده است ؟

 

ادامه دارد...