چهارشنبه 7 شهريور 1397-15:33 کد خبر:37221

وفاق و همدلی رمز موفقیت مدیران،بابل در مسیر توسعه


به گزارش خبرنگار انعکاس شمال از بابل ، به همت روابط عمومی شهرداری بابل و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت تور رسانه ایی با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بابل ،معاونین ومدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزارکرد.

این برنامه در جهت بازدید از پروژه های شاخص انجام شده و در دست اجرای شهرداری بابل طی یکسال گذشته، از جمله لایروبی رودخانه بابلرود،مرمت و بازسازی پل محمد حسن خان ،ساماندهی و بهسازی ورودی غربی بابل(بلوار آیت الله خامنه ای)جاده ساحلی،آزادسازی و تملک ۳۵متری امیرکبیر و احداث پارک یک هکتاری سراج برگزار شد.


این تور رسانه ای ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هفت سال دفاع مقدس در آرامگاه گله محله بابل آغاز گردید.

در ادامه این بازدید از پروژه شاخص شهرداری ساماندهی و لایروبی رودخانه بابلرود بازدید بعمل آمد

 

مهندس کبود شهردار بابل در خصوص طرح لایروبی و ساماندهی رودخانه بابلرود گفت :متاسفانه رودخانه بابلرود سالها به ورطه خاموشی و فراموشی سپرده شده بود ،اکنون با همت و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل در دوره پنجم،‌اجرای فاز نخست پروژه به طول ۴ کیلومتر با هدف جلوگیری از سیلاب ، پاکسازی و بازسازی کناره های بابلرود در دستور کار قرار گرفت که در این مرحله ۳/۲ کیلومتر از این مسیر پاک تراشی و دیوارسازی شد که با انجام این اقدامات ۱۰ متر به عرض رودخانه اضافه خواهد شد.


شهردار بابل در بازدید از این طرح با بیان اینکه دیوار سازی پاشنه پایین و بالا ی رودخانه بابلرود انجام شده است ، گفت: باایجاد جاده دسترسی در پاشنه بالا حداقل به عرص ۸ تا ۱۰ متر انجام شده است که حدود ۲۵۰ متر مکعب لاین جابجا شده است .


کبود فیروزجایی در ادامه افزود:خوشبختانه ساماندهی رودخانه بابلرود بعنوان محور اصلی توسعه و گردشگری شهرستان بابل فرصت مناسبی جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا بتوان با بهره مندی از ظرفیت موجود در این منطقه، رودخانه بابلرود را به یک منطقه تفریحی تبدیل کرد.

 

 

 


وی تصریح کرد: پروژه بابلرود بعنوان نماد شهرستان بابل نیازمند نگاه و همت استانی برای حفظ و نگهداری آن است و با تخصیص اعتبارات مناسب در حفظ و نگهداری آن اهتمام جدی داشته باشیم .

در ادامه تور رسانه ای از پل تاریخی محمد حسن که مربوط به دوران قاجاریه می باشد بازدید شد.

مهندس کبود در خصوص ساماندهی و زیباسازی پل تاریخی محمد حسن خان بعنوان یک اثر ملی اذعان داشت: این پل تاریخی که ورودی ۶بخش اصلی شهرستان بابل می باشد تا اواخر سال ۹۴ محل ترددوسایل نقلیه سبک و سنگین بوده است که برا حفظ و نگهداری این پل و کاهش بار ترافیکی دو پل در مجاورت آن احداث گردید.

شهردار بابل افزود:ارتفاع این پل از بستر رودخانه ١١متر است که ١٤٠ متر طول و ٦ متر عرض دارد .


وی در خصوص مرمت و بازسازی پل گفت:این سازه تاریخی در طول عمر حدود بیش از ٢٥٠ ساله اش یک بار در دوره پهلوی اول مرمت و بازسازی شد که نتیجه آن الحاقات زیادی است که اصالت تاریخی آن را تا حدودی مخدوش کرده است .


مهندس کبود تصریح کرد:در حال حاضر با همت و پیگیری های شهرداری بابل ، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی مازندران مرمت و بازسازی این پل تاریخی با اعتباری بالغ بر ٦ میلیارد ریال آغاز شده است .


شهردار بابل همچنین بیان داشت : یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال از این میزان اعتبار را میراث فرهنگی تامین خواهد کرد و٢ میلیارد ریال را شهرداری بابل تقبل خواهدنمود وتامین ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال هم بر عهده راه و شهرسازی مازندران می باشد.


مهندس کبود با اشاره به اینکه در طول دوره های مختلف الحاقات زیادی در این پل صورت گرفته است هدف اساسی ما در این بازسازی آن است که الحاقات اضافی از این اثر تاریخی حذف شود و به سازه اصلی خود بازگردد.

 

وی افزود ؛ این الحاقات که در پیاده روی پل ، نرده های بتنی و سازه آن صورت گرفته است با انتخاب یک پیمانکار مجرب و کاربلد برداشته خواهد شد.

 

شهردار بابل تصریح کرد : آسفالتی که بر روی پل ریخته شده، برداشته و سنگ فرش های قلوه ای همانند زمان شکل گیری این پل در حدود بیش از ٢٥٠ سال پیش انجام خواهد شد و تمامی ترک ها و شکاف هایی که در پل ایجاد شده ، ترمیم می شود.

مهندس کبود گفت: تلاش ما بر این است که سه ماه آینده بخش قابل توجهی از مرمت و بازسازی این بنای تاریخی به پایان برسد و برای علاقه مندان و دوستداران میراث کهن گذشته این اثر تاریخی جلوه نمايي کند.


وی در مورد زمان اتمام پروژه این پل تاریخی ابراز داشت: در حوزه میراث فرهنگی با توجه به حجم کم کار زمان اجرای پروژه بیشتر بوده است که این به شرایط خاص پروژه های میراث فرهنگی بستگی دارد.

از دیگر پروژه شاخص شهرداری که تور رسانه از آن بازدید داشتند،بازگشایی و اتصال جاده ساحلی به خیابان کشاورز به سمت کمانگرکلا بوده است که با اعتباری بالغ بریک میلیارد و سیصد میلیون تومان در جهت کاهش بار ترافیکی در دست اجرا می باشد.

همچنین پارک سراج نیز از جمله پروژه های ست که شهرداری بزودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.


مهندس کبود با بیان اینکه پارک سراج در سالهای اخیر کلنگ‎زنی شد بیان داشت: متاسفانه نداشتن سند زمین به نام شهرداری و ادعای صورت گرفته از سوی اداره اوقاف از موارد توقف در اجرای پروژه پارک سراج بوده است.

 

شهردار بابل افزود:خوشبختانه با توافقی که با اداره اوقاف انجام شده است بزودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و امید داریم با راه اندازی این پارک فضای مناسب تفریحی را برای شهروندان فهیم شهر بابل فراهم نماییم.

در پایان تور رسانه ای مهندس کبود شهردار بابل بیان داشت: این تور به منظوربرقراری ارتباط بین مسئولین و اصحاب رسانه با هدف اطلاع رسانی درست خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل به مردم در دستور کار قرارگرفته است،و از خبرنگاران و اصحاب رسانه می خواهیم که در انعکاس و پوشش خبری صحت اخبار را بررسی نمایند چرا که خدمت به مردم هدف مشترک مسئولین و رسانه است.

فرامرز ابوالحسنی ریس شورای شهر بابل نیز در بازدید از پروژههای شهرداری در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: همه اعضا شورای اسلامی شهر بابل در خصوص آزاد سازی و بازگشایی معبر اتفاق نظر دارند و نگاه شورا نگاه حمایت از شهردار است تا شهردار بتواند با قدرت بیشتر پروژه های در دست اجرا را به اتمام برساند تا شورا و شهرداری با ارائه‌ی خدمات مطلوب به شهروندان بتوانند رضایت مردم فهیم بابل را جلب نمایند.

 

 


وی افزود:از اصحاب رسانه تقاضا دارم فضا رو به سمتی نبرند که سبب ناامیدی در بین مردم شود خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با اطلاع رسانی صحیح ودرست امید را در شهر بین شهروندان ایجاد کنند.

 


ابوالحسنی ابراز داشت:یکی از مشکلات فعلی شهرداری عدم پرداخت بدهی بدهکاران به شهرداری است که با پشتیبانی وحمایت خبرنگاران میتوان مطالبات بحق مردم را که بالغ بر ۵۰میلیارد تومان است، دریافت نمود و گامهای موثری در پیشرفت و توسعه شهری برداشته شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نیست بایدبا اکتفا به منابع داخلی و تلاش بیشتر در جهت جذب منابع و ایجادفرصت های مناسب سرمایه گذاری اقدام نماییم.

 


ریس شورای اسلامی شهر بابل گفت : برخی مسئولین وعده هایی در خصوص تخصیص اعتبار در حوزه شهری داده اند، امیدداریم هرچه سریعتر وعده های داده شده محقق شود.