سه شنبه 20 فروردين 1398-13:5 کد خبر:37588

عملکرد موفق مهندس سید حمید هاشمی در شهرداری ساری:

امدادرسانی به سه هزار و 596 حادثه طی سال 97

انعکاس شمال - سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشاني ساري با اعلام امداد رساني به سه هزار و 596 حادثه طی سال 97 و نیز قدردانی از  تلاش شبانه روزی آتش نشانان در راستای خدمت رسانی به شهروندان  اظهار داشت: آتش نشانان شهرداری مرکز استان طی یکسال گذشته ، یک هزار و 701 مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و 895 مورد عملیات امداد ونجات انجام داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.

 


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز مازندران، سید حمید هاشمی رئیس این سازمان آتش نشاني ساري با اعلام امداد رساني به سه هزار و 596 حادثه طی سال 97 و نیز قدردانی از  تلاش شبانه روزی آتش نشانان در راستای خدمت رسانی به شهروندان  اظهار داشت: آتش نشانان شهرداری مرکز استان طی یکسال گذشته ، یک هزار و 701 مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و 895 مورد عملیات امداد ونجات انجام داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.

وی تصريح كرد: اين سازمان به 994 حادثه در خارج از محدوده شهري و  دو هزار و 602 حادثه در محدوده شهری امدادرسانی داشته است.

هاشمی با اشاره به اعزام  سه هزار و 960 خودروی آتش نشانی به همراه 12 هزار و 264 مامور آتش نشان به محل حادثه طی سال 97، خاطر نشان كرد: در عمليات هاي امدادي آتش نشانان طی این مدت ، 843 نفر از شهروندان و هموطنانمان از حوادث نجات يافتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ، خسارت هاي ناشي از حوادث را مورد توجه قرار داد و گفت در این حوادث سال گذشته 365 نفر مصدوم و 36 نیز نفر جان باختند.

هاشمی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین عملیات اطفای حریق آتش نشانان مربوط به اطفای آتش سوزی ها در معابر و گذرگاه ها، اماکن مسکونی و اماکن فضای سبز و کشاورزی بوده و همچنین آمار امداد رسانی به حوادث آسانسور و تصادف و واژگونی خودرو در صدر آمار عملیات امداد و نجات این سازمان قرار دارد.

وی  بيشترين علت آتش سوزي هاي سال گذشته در ساري را ناشي از عدم رعایت موارد ایمنی و سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی، استفاده از کبریت و ته سیگار و الكتريسيته عنوان کرد و اظهار داشت: امداد رساني به حوادث تصادفات جاده ای ،حمله و مزاحمت حيوانات وحشي ، حوادث آسانسور ، سقوط درخت، محبوس شدن در اماكن و بسته شدن درب ، گير كردن حلقه انگشتري ، آبگرفتگي و نشت آب ، گير كردن خودرو ، سقوط اشيا ، سقوط از ارتفاع، نشت گاز ، سقوط در چاه، گير كردن اعضاي بدن ، حوادث غرق شدگي ، ريزش سقف و آوار از جمله حوادثي است که طي سال گذشته توسط آتش نشانان سازمان آتش نشاني ساري امداد رساني شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از بازدید ایمنی کارشناسان سازمان از 4 هزار و 824  واحد اماکن مختلف شهر ساری خبر داد و افزود: طی سال گذشته کارشناسان اداره پیشگیری و خدمات ایمنی آتش نشانی در مجموع از سه هزار و 666 واحد مسکونی ، 761 واحد تجاری و 397 واحد از ادارات ، سازمان ها و کارخانجات در ساری بازدید کردند.

وی همچنین به عملکرد این سازمان در بخش آموزش اشاره کرده و گفت: اداره آموزش این سازمان طی سال گذشته 43 هزار و 485  نفر ساعت آموزش را ارائه کرده  که 23 هزار و 182 نفر ساعت آن آموزش برون سازمانی برای شهروندان ، کارگران ، کارکنان ادارات ، نهاد ها، سازمان ها ،رانندگان تاکسی شهری، مشترکین سرا های تداوم و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و 20 هزار و 303 نفر ساعت دیگر آموزش درون سازمانی برای کارکنان و آتش نشانان بوده است.

هاشمی ادامه داد: در سال گذشته 58 مانور با هدف بالابردن توان عملیاتی آتش نشانان و سایر نیرو های امدادی، ارزیابی عملکرد دستگاه های عمل کننده و تست تجهیزات امدادی اجرایی  شد.

وي ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارشناسان سازمان و مشاركت شهروندان در جهت تحقق شهر ايمن و پیشگیری از حوادث، گفت: این سازمان برای آموزش و مشاوره در زمینه خدمات ایمنی و آتش نشانی آمادگی داشته  و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره 33260140 از زمان بندی آموزش و مشاوره ایمنی بهره مند گردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در پایان ضمن تاکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان ، از آنان خواست در زمان بروز حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش نشانی تماس گرفته و آدرس دقیق و نوع حادثه را اعلام نمایند.