دوشنبه 26 فروردين 1398-13:29 کد خبر:37602

پرونده کانال‌ها در سال 98 بسته می‌شود

انعکاس شمال - عضو شورای شهر ساری گفت: دلیل اینکه ساری سیل اخیر را لمس نکرد احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی بوده که کوچکی از شهر مشکل کانال‌ها برطرف نشد که تا پایان امسال 100 در صد مشکل برطرف خواهد شد.


به گزارش انعکاس شمال ،بلوار امام هادی(ع) واقع در خیابان معلم با توجه به اینکه دو سال از احداث کانال جدید آب می‌گذرد ولی هنوز برای جمع نشدن آب سطحی اقدامی صورت نگرفته و هنوز بعد از دوسال به کانال جدید احداث شده متصل نشده است، مگر پنج متر بیشتر نیست و سوال مردم منطقه این است شهرداری بودجه پنج متر کانال قدیمی کوچه نهم برای اتصال به کانال جدید را ندارد.

به‌دلیل همین عدم اتصال زمان بارندگی کوچه امام هادی (ع) هفتم آب جمع و سرازیر به داخل تمامی منازل و مغازه‌های اطراف کوچه امام هادی (ع) هفتم می‌شود و علاوه بر این همین کانال قدیمی مشکلی برای پیاده‌رو ایجاد کرده است.

همچنین این کانال قدیمی کوچه نهم به‌صورت غیرمهندسی آب باران وارد کانال خیابان اصلی می‌شود که کسی جوابگو نیست و به همین دلیل کار غیرمهندسی بوده که شهرداری کانال جدید احداث کرده و در این زمینه چندین بار به سامانه شهرداری اطلاع داده شد ولی هنوز این مشکل برطرف نشده است و سوال اینجاست شهرداری اصلاً کانال جدید را برای چه مشکلی ایجاد کرده است؟ کانال آب قدیمی کوچه امام هادی (ع) نهم حتماً باید به کانال جدید متصل شود تا شهروندان کوچه هفتم با یک باران کوچک به راحتی زندگی کنند.

عضو شورای شهر ساری در این‌باره، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در ساری سیل آمد ولی این شهر سیل را لمس نکرد احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی بوده است.

علیجان شمشیربند با اشاره به اینکه احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در مازندران 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: با هر بارانی شاهد آب‌گرفتگی در معابر و کوچه‌های مرکز مازندران بودیم ولی احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی عامل خروجی آب از شهر شد که ساری را آب نگرفت.

وی تصریح کرد: در بخش کوچکی از شهر مشکل کانال‌ها برطرف نشد که بلوار امام هادی معلم جز این مسیرها و  امسال این مشکل حل می‌شود./فارس

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به بودجه اختصاص یافته در سال 98 در ساری به اتمام خواهد رسید.

این سوژه با عنوان «مشکل کانال آب بلوار امام هادی شهر ساری» در سامانه فارس من به ثبت رسیده و خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران این مساله را پیگیری کرده است./فارس