تازه ها

چهارشنبه 29 دی 1395-11:41 کد خبر:24610

اجرای بیش از یکهزار طرح اشتغال برای مددجویان مازندرانی


به گزارش انعکاس شمال به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران،با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه برای یکهزارو 329نفر از مددجویان این نهاد در استان طرح اشتغال ایجاد شد،گفت:کار انگیزی،توان افزایی وخودکفایی مراتب ایجاداشتغال برای مددجویان در امداد است.

وی ایجاد روحیه کار و تلاش بین نیازمندان ومددجویان را اصل اساسی و کلید موفقیت در کمیته امداد دانست و افزود:تا پایان آبان ماه  سال جاری 186میلیاردو 765میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان  پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران،با بیان اینکه هنر کمیته امداد،دراشتغالزایی،طراحی یک فرایند صفر تا صدی است،تصریح کرد:طراحی اشتغال مناسب برای مددجویان بر اساس شرایط بومی با آموزش های لازم ،پرداخت وام،اجرای طرح ، نظارت و کمک در پایدار سازی مشاغل،از برنامه های کمیته امداد است.

نوروزی با اشاره به اینکه توانمند سازی در ابعاد مختلف فکری ،روحی و روانی،اجتماعی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت از اهداف اصلی کمیته امداد است،گفت:خود اشتغالی مشاغل برای مددجویان شامل کارانگیزی 61طرح،توان افزایی181طرح وخودکفایی یکهزار و 87طرح بوده است.

وی به بیان اینکه  طرح های اشتغال دربخشهای کشاورزی،دامپروری،شیلات،صنایع دستی،خدمات و صنعتی ومعدنی اجراشد، اظهار کرد:پیش بینی می شود  تا پایان امسال برای سه هزارو 750نفردر  استان مازندران اشتغالزایی انجام شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:تاکنون وام اشتغال به 875نفر از مدجویان تحت حمایت، 162نفر از افراد غیر مددجو و 292نفر از فرزندان مددجو پرداخت شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه وام اشتغال با دو درصد کارمزداز منابع امداد و چهار درصد از منابع بانکی به مددجویان پرداخت می شود،خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار به منظور توانمندسازی و خودکفایی خانواده های تحت حمایت با توجه به شرایط اجتماعی واقتصادی آنان در کاهش محرومیت و زدودن فقر از جامعه نقش به سزایی دارد .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :