تازه ها

يکشنبه 22 اسفند 1395-14:38 کد خبر:26722

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران:

اثرات منفی طللاق های عاطفی بر فرزندان وخانواده غیر قابل انکار است

انعکاس شمال : مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: اثرات منفی طلاق های عاطفی بر فرزندان و خانواده غیر قابل انکار است که بخشی از برنامه های ما بر این بخش متمرکز شده است.


به گزارش انعکاس شمال، مریم جمشیدی در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر,  ودر نشستی صمیمی با اصحاب رسانه ، ضمن تبریک  این ایام، اظهار کرد:  فعالیت های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  مختص به مناسبت ها نیست بلکه این برنامه ها در طول سال اجرا می شود.
وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی زنان فرهیخته در شهرستانها با حضور فرمانداران، مسابقات فرهنگی در دستگاه ها و  کارگاه های آموزشی از جمله برنامه هایي است که در سال ۹۶ هم ادامه دارد.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران،با بیان اینکه سلسله برنامه های آموزشی تحت عنوان خانه مهر را در سال جاری اجرایی کردیم، ادامه داد:  شهرستان قائمشهر با اجرای ۱۰۰ کارگاه از شهرهایی بود که بیشترین میزان را در این بخش فعالیت داشت که روز گذشته اختتامیه آن در این شهرستان برگزار شد.
  جمشیدی با اعلام اینکه ۸۵۰ کارگاه آموزشی در سال جاری  در بحث تحکیم خانواده برگزار شده ، افزود: در حالی که این آمار در سال گذشته ۷۸۰ مورد بوده است. 
وی با اعلام اینکه ۸۱۰ همایش و گردهمایی در سال جاری داشتیم، گفت: در سال جاری ۹۰۰ جشنواره زوج های خوشبخت در سطح استان برگزار شد و در عین حال برپایی نمایشگاه ها هم با هدف  کمک به زنان کار آفرین مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول، با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات زنان کارآفرین استان در طول سالها راه اندازی بازارچه دائمی بوده است، گفت: در سال ۹۵ بازارچه دائمی در شهرهای  بابلسر و  تنکابن افتتاح شد  و در آمل هم برای راه اندازی این بازارچه در جایی مناسب کنگ زنی صورت گرفته است.
جمشیدی، با اشاره به راه اندازی سرای دائمی برای زنان کارآفرین در ساری، افزود: در این بازار ۲۰ غرفه و مغازه در اختیار زنان قرار گرفته که تا سالهای سال می توانند از آن استفاده کنند.
وی گفت: هدف ما از راه اندازی نمایشگاه هایی همچون مازرونی سره حمایت از زنان کارآفرین، شناساسی فرهنگ بومی و غنی و سنتی مازندران، ایجاد فرصت برای افرادی که دنبال شغل هستند و تسهیل در ادامه فعالیت زنان کارآفرین است که در تمام مناسبت ها و فصول این نمایشگاه ها برپا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی است گفت: امروز این نمایشگاه با وجود مشکلاتی که در مسیر داشتیم  در حال حاضردر شهرستانهای استان با هدف نهادینه کردن عفاف و حجاب  برگزار می شود .
جمشیدی، با بیان اینکه  ایجاد پارک ویژه بانوان از دیگر برنامه های ما بود، افزود:  درسال جاری پارک بانوان در قائمشهر راه اندازی شد  و در شهرهای فریدونکنار و بهشهر هم پارک ویژه بانوان شکل گرفته است.
وی، با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به موضوع سلامت بانوان و  تحکیم خانواده توجه شده است، گفت: در سال  جاری بیش از ۲ هزار و ۹۵۵ برنامه در بحث تحکیم خانواده اجرایی شده  که ۸۵۰ برنامه در قالب کارگاه آموزشی بوده است.
این مسئول، با مثبت ارزیابی کردن برنامه هایی که در حوزه کاهش طلاق در استان انجام گرفته، از کاهش تقریبا یک درصدی طلاق در کل استان خبر داد.
جمشیدی، با اشاره به فرا رسیدن هفته زن، گفت: برنامه های این هفته با احتساب برنامه هایی که توسط فرمانداری های بیست و دو گانه استان در قالب کارگاه های آموزشی ، نشست ها، مراسم تجلیل و تقدیر ، اطلاع رسانی ها ، تبلیغات، بازدید ها ، خدمات و رفاهی برگزار می شود  بیش از هزار و ۲۵۶ برنامه است که توسط مشاوران امور بانوان فرمانداری ها ،دستگاه های مختلف تدارک دیده شده است که در  مجموع سه هزار و ۱۹۷ برنامه در  هفته بزرگداشت زن در استان برگزار می شود.
وی در بخش دیگر تبعات طلاق  عاطفی را بیش از طلاق رسمی برشمرد و گفت:  اثرات  منفی طلاق های عاطفی بر فرزندان و خانواده غیر قابل انکار است که بخشی از برنامه های ما بر این بخش متمرکز شده است.
این مسئول ادامه داد: ۴۸درصد از طلاق های استان در دوران نامزدی و  ۵ سال اول زندگی  اتفاق می افتد  که آموزش های ما در حوزه تحکیم بنیان خانواده   به مقوله  کاهش طلاق هم توجه کرده است.
جمشیدی، با اشاره به اینکه در سال جاری  ۷۰ درصد مصوبات کارگروه تخصصی بانوان و خانواده اجرایی شده است، در پاسخ به پرسشی درباره  تهدیدات فضاهای مجازی و شبهات دینی که ایجاد می کند، گفت:  فضاهای مجازی  هم فرصت است و هم تهدید؛ چون ما در حوزه سیاست گذاری  وظیفه داریم ولی یک سوم کارگاه های آموزشی که در کمیته آموزشی که در بهمن ماه ۹۲ تشکیل شد  به موضوع آسیب های فضای مجازی  و کاهش آن پرداخته شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :