تازه ها

يکشنبه 22 اسفند 1395-15:5 کد خبر:26729

شهرداري ها بدنبال درآمدهاي پايدارباشند


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست شهرداران استان، با اشاره به اين كه شهرداري ها يك نهاد خدمت گزار مردمي و عمومي هستند، خاطر نشان ساخت: بايد با برنامه منظم و هدف گذاري اصولي، برنامه هاي شهرداري ها در طول سال دنبال شود و شهرداري ها بايد راهكاري براي تحقق درآمدهاي پايدار بيابند.
استاندار به بهره گيري از اوراق خزانه اسلامي در سال 95 از سوي دولت براي پرداخت مطالبات به پيمانكاران و ديگر طلبكاران از دولت اشاره كرد و ياد آور شد: بالاي 95 درصد در استان در اين راستا موفق عمل كرديم و از 113 ميليارد تومان رقم در نظر گرفته شده براي استان بالغ بر 107 ميليارد تومان جذب شده است و اكنون غالب كساني كه مطالباتي دارند از اين امر استقبال كرده اند و مي طلبد شهرداري ها هم در اين مورد اهتمام نمايند.
وي افزود: بايد از برنامه هاي نوين براي برون رفت از مشكلات جاري و توسعه استان استقبال كنيم.
استاندار با اشاره به كسب مقام نخست دانشگاه علوم پزشكي مازندران در اجراي طرح تحول سلامت در كشور، اظهار داشت: اجراي طرح تحول سلامت نيازمند حمايت و همكاري بخش هاي مختلف است و شهرداري ها نيز مي توانند در اين حوزه بسيار كمك كنند.
 مقام عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه در حوزه ساماندهي پسماند كارهاي خوبي در سال 94 و 95 در استان صورت گرفته است، ابراز داشت: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته از سوي استانداري، اخيرا اعتبار نسبتا مناسبي به شهرداري هاي استان در اين مورد تعلق گرفته و ابلاغ شده است.
ربيع فلاح، تصريح كرد: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده بايد نيروگاه زباله سوز ساري و نوشهر تا اواسط سال 96 به اتمام برسد و اعتبار مناسبي به تنكابن از سوي دفتر مقام معظم رهبري اختصاص يافته كه بايد براي جذب آن تلاش شود.
استاندار به موضوع تفكيك زباله از مبدا اشاره كرد و با بيان اين كه اين كار بايد در همه شهرها بدرستي صورت گيرد، گفت: بايد برنامه هايي كه نياز به مشاركت مردم دارند، فرهنگ سازي شود.
وي به موضوع فاضلاب شهرها اشاره كرد و با بيان اين كه پيگيري هاي خوبي را در اين راستا صورت داده ايم، اعلام كرد: ملاقاتي با كارشناسان بانك توسعه اسلامي داشته ايم و 250 ميليون يورو براي 5 شهر استان اعتبار اخذ شده است.
نماينده عالي دولت در استان، بحث ترافيك را از دغدغه هاي استان برشمرد و عنوان كرد: برخي از كارهاي مرتبط با اين بخش كه سال ها بر زمين مانده بود در حال ساماندهي است و بسياري از امور مرتبط با ترافيك به صورت شبانه روزي رصد و دنبال مي شود و برخي از پروژه هاي اين بخش در شهرهاي استان كه سال ها متوقف بوده به انجام رسيده است.
وي با اشاره به كمربندي هاي غرب مازندران و پيگير هاي صورت گرفته در اين مورد اشاره كرد و گفت: مسايل مرتبط با محور هاي غرب مازندران نيز در حال پيگيري است و در برخي موارد اعتبارات خوبي تخصيص يافته است كه نيازمند پيگيري همه دست اندركاران از جمله شهرداران و شوراهاست.
 استاندار موضوع علمي كردن ترافيك در شهرها را بسيار جدي خواند و خاطر نشان ساخت: در حوزه فضاي سبز نسبتا كارهاي خوبي انجام شده و ميزان فضاي سبز استان در سه سال گذشته 3 برابر شده است و مي طلبد كه جدي تر دنبال شود.
دكتر فلاح پاكسازي محورهاي مواصلاتي و فضاهاي اقامت گردشگران را از مهم ترين اقدامات استان در آستانه نوروز خواند و بر همكاري همه بخش ها از جمله شهرداري ها تاكيد كرد و افزود: زيبا سازي ورودي شهرها همواره مورد تاكيد ما بوده است و لازم است جدي تر تداوم يابد.
استاندار به برگزاري دو انتخابات مهم سال 96 اشاره كرد و اظهار داشت: فراهم ساختن زمينه مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، بي طرفي و قانون مداري در راس جهت گيري هاي اين بخش است.
ربيع فلاح، تاكيد كرد: تحت هيچ عنوان از امكانات دولتي و عمومي نبايد له يا عليه كسي در انتخابات استفاده شود و همه بايد در جايگاه خود از اين مهم مراقبت نمايند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :