تازه ها

دوشنبه 25 ارديبهشت 1396-21:27 کد خبر:27834

هکر ایمیل در شهرستان آمل دستگير شد


فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از شناسايي و دستگيري شخصی که با هک حساب کاربري ایمیل يکي از کسبه ها در پست الکترونیک اقدام به ارسال پيام هاي غير متعارف و اخاذی مي کرد، خبر داد.

به گزارش انعکاس شمال ،سرهنگ ولي ا... گنجيان مقدم در تشريح اين خبر، گفت: در پي مراجعه فردي به ماموران پليس فتا در شهرستان آمل، مبني بر اين که فردي ناشناس با هک آدرس ایمیل وی برای بازگرداندن حساب کاربرای اش قصد اخاذی از وی را دارد ،موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود: کارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني موفق شدند متهم راشناسائی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند .

سرهنگ گنجیان تصریح کرد: متهم که از بستگان شاکی بوده است در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت، زمان استفاده شاکی از رایانه شخصی وی برای بررسی حساب کاربری خود به آدرس وی دسترسی پیدا کرده و پس از تغییر رمز آن ، با اطلاع از نیاز مبرم شاکی به اطلاعات حساب کاربری خود قصد اخاذی از وی را داشت .

گنجيان مقدم،تصریح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد .

گنجیان در پایان ضمن هشدار به کاربران فضای مجازی ، از شهروندان خواست رمز عبور و کد های کاربری خود را در صورت مراجعه به کافی نت ها و یا استفاده از تجهیزات رایانه ای متفرقه و دیگران الزاما هر از چند گاهی تغییر دهند تا زمینه ای برای سوء استفاده دیگران ایجاد نشود.پايگاه خبري پليس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :