تازه ها

شنبه 14 مرداد 1396-10:33 کد خبر:28045

برنامه های اشتغال در ۲۲ روستای مازندران اجرا می شود

 انعکاس شمال - معاون استاندار مازندران گفت: برنامه های حوزه اشتغال در ۲۲ روستای استان به صورت پایلوت اجرا می شود تا منجر به کاهش بیکاری شود.


 به گزارش انعکاس شمال، حسن خیریان پوردر کارگروه تخصصی اشتغال و برنامه ریزی استان مازندران در محل سالن شماره یک استانداری، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر دو موضوع اشتغال و تولید و نامگذاری سال جاری به این دو مهم، تولید و اشتغال جزو الویت های استان است که از سوی استاندار به این دو اولویت تاکید شده است.

 

وی افزود:  اشتغال و  تولید در دستور کار فرمانداران ،بخشداران، تشکل های بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت تا به درستی در این مسیر تعریف شده حرکت و اقدام کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران، با بیان اینکه در راستای توسعه تولید و اشتغال برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل را به صورت هفتگی و عملیاتی در دستور کار قرار دادیم، گفت: در این جلسات که  در شهرستان ها  به ریاست فرمانداران برگزار می شود بررسی مورد به مورد  از تاکیدات  ما است.

 

خیریان پور،با بیان اینکه برش استانی و سهمیه دستگاه ها در بحث اشتغال تعیین شده است، ادامه داد: در این برش باید  در  کشور  برای  ۹۰۰ هزار نفر تا پایان سال شغل ایجاد شود که سهم مازندران ۳۵ هزار نفر است اما هدفگذاری ما برای ۵۳ هزار نفر  می باشد.

 

وی افزود: در راستای تحقق اشتغالی که برای سال جاری تعریف شده است دولت و مجلس تسهیلاتی را پیش بینی کرده اند که در بخش بسته رونق تولید ۳۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و برای نوسازی و بهسازی صنعت به صورت گلوبال در نظر گرفته شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه،  بر اساس بندهای الف و ب تبصره ۱۸ مبلغ ۲۰ هزار  میلیارد تومان تسهیلات  به صورت گلوبال  در نظر گرفته شده است، ادامه داد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای بند "د" تبصره ۱۶معادل ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت گلوبال است البته برای توسعه مشاغل خانگی ۳۲ میلیارد تومان از سوی بانک های سپه ، تجارت و مسکن به واجدین شرایط اعطا می شود.

 

خیریان پور، میزان تسهیلاتی که برای خود اشتغالی، کارآفرینی و مشاغل خانگی از سوی کارآفرینی امید در نظر گرفته شده را ۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احتمال افزایش ۱۲ میلیارد تومان این رقم و رسیدن به ۵۰ میلیارد تومان وجود دارد.

 

وی، با بیان اینکه برای تحقق اشتغال در سال جاری طرح های توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم  تعریف  شده است ، ادامه داد:برای اجرای این طرح ها  ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سینا، ۱۰ میلیارد تومان بانک پاسارگاد و ۱۰میلیارد  تومان دیگر هم از سوی پست بانک  تا پایان سال به متقاضیان واجد شرایط اعطاء خواهد شد.

 

معاون هماهنگیی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران ، افزود: برای اجرای  طرح حمایت از صنایع روستایی مبلغ یک ونیم میلیارد دلار از صندوق  توسعه ملی تامین خواهد شد.

خیریان پور، طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی حوزه روستایی را از دیگر گام هایی عنوان کرد که در راستای تحقق اشتغال و تولید برداشته شده و برای اجرای آن ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات تعریف شده است.

 

وی ، توسعه بخش کشاورزی حوزه روستایی را  از برنامه های حوزه اشتغال  عنوان کرد و گفت: تسهیلات این بخش۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که ازمحل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

 

این مسئول،  اجرای طرح کارورزی را بخش دیگری از برنامه های حوزه اشتغال برشمرد و افزود: برای اجرای این طرح تاکنون بالغ بر ۹  هزار نفر  در سامانه ثبت نام کردند ضمن اینکه افزون بر ۲۰۰ کارفرما برای پذیرش کارورز  اعلام آمادگی کردند.

 

خیریان پور، با بیان اینکه همه هدف گذاری های حوزه اشتغال و تولید به دستگاه ها، تشکل های خصوصی و فرمانداری های و ... ابلاغ شده است تا مورد به مورد در کارگروه اشتغال و ستاد رفع موانع و ... پیگیری شود، افزود: بنا  داریم با این اقدامات تولید هم  به موازات  اشتغال حرکت کند.مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :