تازه ها

سه شنبه 21 شهريور 1396-12:30 کد خبر:28106

ثبات و پایداری امنیت در گرو احساس مسئولیت و مشارکت عمومی است

انعکاس شمال - فرمانده انتظامی استان در جلسه بررسی نقش مشارکت های مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی، گفت: ثبات و پایداری امنیت با نهادینه کردن احساس مسئولیت و مشارکت عمومی به دست می آید.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی در جلسه بررسی نفش مشارکت های مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی که با حضور "یونسی" معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، ائمه جمعه ، فرمانداران و فرماندهان انتظامی شهرستان های غرب استان در شهرستان نوشهر برگزار شد، گفت: نقش و کارکرد مشارکت به عنوان یک فرایند اجتماعی انکار ناپذیر است .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: ثبات و پایداری امنیت تنها با نهادینه کردن احساس مسئولیت و مشارکت عمومی و همیاری گروه ها ، قشرها، طبقات اجتماعی شناخته شده در قبال امنیت اجتماعی به دست می آید.

سردار میرفیضی با اشاره به این که امنیت اجتماعی مقوله ای است که از طریق مردم و برای آن ها ایجاد می شود، گفت: افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت و افزایش امنیت از کارکردهای مهم مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در امور امنیتی به شمار می روند.

میرفیضی تصریح کرد: تمامی دستگاه ها، سازمان ها و مردم نقش اساسی را در تولید امنیت برعهده دارند و توفیق نیروی انتظامی در ماموریت ها کسب رضایت و اعتماد مردم است.

وی با اشاره به این که هدفدار کردن بستر های تعاملی پلیس با مردم گامی موثر در این زمینه خواهد بود، اظهار داشت: مردم و نهادهای اجتماعی به عنوان قدرت نرم پلیس، نقش محوری در برقراری امنیت دارند و باید ساز و کارهای اساسی را در این رابطه ایجاد کنیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که گسترش دامنه مشترک پلیس با مردم موجب نوآوری ، خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود، گفت: چنانچه نظام مشارکتی پلیس در جامعه به درستی پایه گذاری شود، نتایج مثبت دیگری به دنبال دارد که از جمله آنها حاکمیت معنویت و اخلاق بر جامعه، افزایش بهره وری در کار، یگانگی بیشتر میان مردم و مواردی نظایر آن است.

وي مردم را بستر تعاملات و روابط اجتماعي و كانون اصلي مفهوم سرمايه اجتماعي پليس برشمرد و اظهار داشت: سرمايه اجتماعي پليس باعث همبستگي ملي، توسعه پايدار، افزايش كنترل اجتماعي، احساس امنيت و مسئوليت در جامعه مي شود.

سردار میرفیضی تعامل دو سويه مردم با پليس را ايجاد امنيت پايدار در جامعه دانست و بيان داشت: امنيت يك توليد جمعي است و همه سازمان‌ها و نهادها بايستي به پليس در توليد امنيت كمك كنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران به فعالیت مجمع خیرین امنیت ساز در سطح استان اشاره کرد و افزود: فعالیت این مجمع نمادی از مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی است که باید در سطح استان نهادینه شود و زمینه همکاری و تعامل مردم با پلیس افزایش یابد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :