تازه ها

شنبه 25 شهريور 1396-12:23 کد خبر:28116

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری بازگشایی مدارس:

عدالت آموزشی از جدی ترین سیاست های ما در آموزش و پرورش است

انعکاس شمال - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با شعار محوری "مدیر رهبر برنامه درسی" و پنج رویکرد شروع می کنیم،از جدی ترین سیاست های ما عدالت آموزشی برای همه افراد است تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.


به گزارش انعکاس شمال، سیدعلی قاسمی در نشست خبری در آستانه بازگشایی مدارس با تاکید برعدالت آموزشی عنوان داشت: هدف نهایی آموزش و‌پرورش مازندران این است که هیچ فرزندی در استان از تحصیل محروم نشود و منابع و امکانات موجود میان تمامی دانش‌ آموزان به عدالت توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه فرزندانی در استان داریم که به لحاظ معلولیت جسمی و حرکتی قادر به تحصیل نیستند ،گفت: با بهزیستی تفاهم نامه ای امضا کردیم که آموزش از راه دور برای این افراد اجرا شود، سال گذشته 20معلول جسمی حرکتی در این طرح آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش  مازندران با بیان اینکه این نهاد سنگ زیرین آسیاب است، گفت: اگر بخواهیم در بخشهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به جایگاه بلندی برسیم باید ابتدا آموزش و پرورش خوب و حرفه‌ای را داشته باشیم.

قاسمی شعار محوری سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را «مدیر مدرسه رهبر برنامه درسی» اعلام کرد و گفت: در این شعار در پی پررنگ کردن نقش رهبری مدیر در مدرسه هستیم تا از تمام ظرفیت‌ های دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در مدرسه استفاده کند و‌ خود در کلاس درس هم حضور داشته باشد.

وی شفافیت و قانونمندی را از مهم ‌ترین مشخصات برنامه‌ های خود اعلام کرد و گفت: در این مدت به ساماندهی درست منابع درون‌ سازمانی همت گماردیم و برای ارتقای سازمان و رسیدن به هدف‌های سازمان از منابع انسانی و غیرانسانی حداکثر بهره را بردیم.

قاسمی اظهار داشت: در امواج خروشان سیاسی و اجتماعی سعی کردیم کشتی آموزش و پرورش را به ساحل آرام برسانیم و درگیر این مسایل نشدیم.در بسیاری شاخص ها رتبه های قابل قبول داریم و در اکثر رشته ها جزو چهار استان برتر هستیم. آموزش و پرورش مازندران در میدان های ملی جایگاه ویژه دارد، این در حالی است که چهار سال قبل در حوزه پرورشی جایگاه مناسبی نداشتیم.

داوود تقی نیا معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در پاسخ خبرنگار انعکاس شمال مبنی برنرخ باسوادی در شهرستان ها ومناطق استان گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن درسال 95،در رده سنی 10تا49سال که از مخاطبین حوزه سوادآموزی هستند،خوشبختانه مازندران رتبه اول را در کشور کسب کرد.

تقی نیا افزود:در سال90هم رتبه اول را بدست آوردیم؛از سال 90تا95، نرخ باسوادی با رشد 2.5درصدی از95.7به97.61رسید.

تقی شادمان معاون هماهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به بحث ساماندهی سرویس مدارس تشریح کرد: در سال 88دستورالعملی طبق ماده 18و19 صادر شد،در ماده19،پیشنهاد وزارت کشور، وزارت راه و ترابری و نماینده ای از آموزش و پرورش توسط ریاست جمهوری وقت امضا شد؛ در ماده 18،مدیریت و کنترل این موضوع بر عهده نماینده ای از آموزش و پرورش، نماینده ای ازاولیا و مربیان وشهرداری قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: براساس این دستورالمل،اداره انجمن اولیا و مربیان، مدیران را مکلف کرده به ساماندهی سرویس دانش آموزان بپردازند،با تعامل این سه گروه هماهنگی های لازم با سازمان تاکسی رانی صورت گرفته و ماشین هایی شناسایی می شوند که با آن ها قرارداد می بندیم.

شادمان افزود:نرخ کرایه از طریق سازمان تاکسی رانی رصد شده ومبلغ مورد نظرتوسط اولیا به حساب مدارس واریز و مدارس در اختیار رانندگان قرار می دهند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :