تازه ها

چهارشنبه 22 آذر 1396-11:19 کد خبر:28452

استاندار مازندران:

دستگاه‌ها اختیارات بیشتری به ادارات شهرستانی بدهند

 انعگاس شمال - استاندار مازندران گفت: بخش مهمی از مسائلی که مردم در دیدارها مطرح می‌کنند بروکراسی، رفت و آمدهای ایجاد شده و دوندگی‌هایی که برای مردم می‌شود که از دستگاه‌ها تقاضا می‌شود به شهرستان‌ها اختیارات بیشتر دهند.


 به گزارش انعکاس شمال، محمد اسلامی ، اظهار کرد: یکی از رویکردهای استانداری در این دوره این است که بتواند با رسیدگی بهنگام به مسائل، دیدار با مردم و سرکشی از پروژه‌ها بتواند از نزدیک ملموس‌تر مسائل، گره‌ها و مشکلات و ناهماهنگی‌های موجود در کار را دریافت و احصاء کند.

وی ادامه داد: معمولاً به‌دلیل اینکه دستگاه‌های متعددی وجود دارد شرایط وجود دارد که برخی جاها قوانین و مسائل مربوط به حقوق افراد، محیط زیست، منابع طبیعی و برداشت از معادن موجب می‌شود پروژه‌ها کند شود صرف‌نظر از اینکه معمولا پیشرفت پروژه‌ها به‌‌دلیل مسائل مالی نیز کند می‌شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: بخشی از پروژه‌ها مشکلات مدیریتی و ناتوانی دست‌اندرکاران را دارند و وقتی که از نزدیک پروژه‌ها بازدید می‌کنیم با ارتباطات مسؤولان ارشد کشوری و محلی سعی می‌کنیم نخست مسائل را خوب تجزیه شده دریافت کنیم و حقیقت مساله را افراد دست‌اندرکار بشنویم و راه‌حل آن اتخاذ کنیم تا آنها بتوانند از توقف خارج شوند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه در گام نخست رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌های موجود در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت در این دوره با اهتمام ویژه همه دستگاه‌ها کار کنند و در جلسات شورای اداری بیان می‌کنیم که هدف این است همه مسؤولان همگرا و هماهنگ کنیم و تشویق و ترغیب برای اینکه گام بزرگ بردارند تا نقش بهتر و موفق‌تری در پیشبرد وظایف و گره‌گشایی از کار مردم ایفا کنند.

اسلامی یادآور شد: نکته سوم دیدار و ملاقات‌های مردمی است تا مردم دسترسی به استاندار داشته و مسائل و مشکلات خود را در این دیدارها بازگو کنند که بخش مهمی از مسائلی که مردم مطرح می‌کنند بروکراسی، رفت و آمدهای ایجاد شده و دوندگی‌هایی که برای مردم می‌شود که از دستگاه‌ها تقاضا می‌شود به شهرستان‌ها اختیارات بیشتر دهند.

وی اضافه کرد: مدیران کل به ادارات شهرستان‌ها سرکشی کرده و نظارت لازم روی دستگاه‌ها داشته باشند و از آنها بخواهند کار مردم را سریع انجام دهند، چرا که این امر مطالبه قاطع دولت بوده و دولت انتظار دارد با امکاناتی که ایجاد کرده و این همه تشکیلات پاسخگو باشند و وظایف خود را انجام دهند.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به اینکه این سرکشی‌ها تکرار می‌شود و ادامه دارد، گفت: در این زمینه تحرکی در دستگاه دولتی و همگرایی و استحکام و قوامی به وجود آید تا بتوانیم از فرصت‌ها بیشتر استفاده کنیم تا گرهی از مشکلات مردم باز شود./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :