تازه ها

دوشنبه 21 اسفند 1396-7:16 کد خبر:30728

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیما


سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ای در خصوص سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای که در فضای ایران و در شهر کرد سقوط کرد توضیح داد: این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه گردید.

بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

به گزارش انعکاس شمال، سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ای در خصوص سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای که در فضای ایران و در شهر کرد سقوط کرد توضیح داد: این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه گردید.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است : بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شده؛ مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران می باشد و کشورهای ترکیه بعنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :