تازه ها

چهارشنبه 30 خرداد 1397-12:47 کد خبر:37031

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفار مازندران :

بحران آب جدی است، آب را درست مصرف کنیم

انعکاس شمال - با توجه به خشکسالی های متناوب طی 15 سال اخیر ، بحران کمبود آب جدی و هشداری است که همه باید نسبت به آن دغدغه داشته باشیم و ضمن رعایت الگوی مصرف آب،صرفه جویی را سرلوحه خود قرار دهیم.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازاداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ؛ محمد اسلامی مدیر روابط عمومی شرکت در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب (1 الی 7 تیر ماه) ضمن گرامیداشت این هفته  ،آب را  نعمت بی نظیر خداوند، جلوه زیبایی ، طراوت و مظهر پاکی و زلالی و در واقع، دلیل اصلی ادامه هستی بیان کرد و گفت: بدون آب زندگی سخت نیست بلکه غیرممکن است؛ پس باید مراقب این زندگی‌بخش پاک و گوارا باشیم.

وی افزود: برای آن که آب سالم و بهداشتی به دستمان برسد، باید هزینه های هنگفتی صرف احداث سد، منابع ذخیره آب، تصفیه خانه، خطوط انتقال، شبکه های توزیع و .... با توجه به پراکندگی گسترده در مناطق روستایی مازندران و کوهستانی و صعب العبور بودن برخی از روستاها شود که با توجه به کمبود شدید آب در سالجاری ضروری است همه در مصرف این نعمت بی بدیل الهی صرفه جویی کنیم چرا که مصرف بی رویّه آب علاوه بر خشکسالی، مشکل «فاضلاب» و آب های آلوده را ایجاد می کند و هر لیتر آب آلوده، می تواند چهل لیتر آب سالم را آلوده کند.

اسلامی ادامه داد: همانطور که همه ما می دانیم در حال حاضر در کشور با بحران کم آبی مواجه هستیم به طوری که حتی در بعضی از شهر ها آب جیره بندی هم شده است و آن‌قدر شنیده‌ایم که در کشورمان کمبود آب داریم و همیشه از صرفه‌جویی کردن صحبت شده است که شاید برایمان عادی شده باشد، اما این یک بحث جدی است و باید دغدغه مند باشیم.

وی صرفه‌جویی را باور و تفکری دانست که نهایتا به صلاح جامعه است که گرچه  فرهنگ‌سازی و وجدانی کردن این باور کار سختی است اما در کشورهای اروپایی با استفاده از تمام توان رسانه‌ای و فرهنگی لحظه‌ای از یادآوری و آموزش این فرهنگ غافل نیستند؛ لذا مردم باید بیاموزند که صرفه‌جویی یک دستور حکومتی نیست و منافع آن اجتماعی است .

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفار استان در ادامه سخنانش با اشاره به عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب از رسانه ها خواست در راستای بحران کمبود آب اطلاع رسانی گسترده داشته باشند تا مردم به این باور برسند که این هشدارها جدی است و نمود بارز آن در سالجاری در استان بیشتر از گذشته رخ نموده است.

 

         

جمعه 1/4/1397: آب،آموزه های دینی و ملی و  ارتقای آگاهی های عمومی

‌شنبه 2/4/1397: آب،‌خانواده ( مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب ).

یکشنبه 3/4/1397: آب،‌اقتصاد و توسعه پايدار

دوشنبه 4/4/1397: آب،‌محيط زيست و سلامت همگاني

چهارشنبه6/4/1397: آب، مشارکت های مردمی، سمن ها ، خیرین آب رسان

پنجشنبه 7/4/1397: آب،‌قانون و حقوق شهروندي

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :