تازه ها

يکشنبه 7 مرداد 1397-23:23 کد خبر:37165

مرگ 24موتور سوار در سه ماهه سالجاري


مرگ 24موتور سوار در سه ماهه سالجاري
مدير كل پزشكي قانوني مازندران تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكي را 24 نفر اعلام كرد و افزود: در اين استان در سه ماهه سالجاري تعداد 138 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 24 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 29درصد کاهش داشت.
بیشترین شهر
به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان ،دكتر علي عباسي تصريح كرد: بر اساس آمار شهرهای ساري با تعداد 4 ، جویبار ،بابل ،چالوس ،قائمشهر هر کدام با 3نفر بيشترين تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.
خرداد بیشترین ماه
وی افزود: بيشترين فوتي در ماه هاي خرداد با 13 ،اردیبهشت با 6 ، و فروردین با 5 مورد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به تفکیک سن متوفیان
مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 31 تا 40 سال با آمار 8 (34درصد )فوتي است و بعد از آن گروه سني 11 تا 20 سال با 6 (25 درصد ) فوتي در رتبه بعدي قرار دارد.

به تفکیک محل تصادف و وضعیت متوفی
وي با اشاره به فوت تعداد 13 نفر (54درصد ) از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود :تعداد 23نفر راننده موتور و یک نفر هم سرنشین موتور هستند.
عباسي در ادامه افزود: شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود موتور سواران با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، استفاده از كلاه ايمني ، عدم حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :