تازه ها

جمعه 12 مرداد 1397-0:54 کد خبر:37174

تقدیر وزیر بهداشت از برگزارکنندگان اجلاس روسا و معاونین اجتماعی دانشگاه های قطب یک سلامت کشور

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد دستاوردهای درخشان دومین نشست توجیهی – مشورتی معاونت اجتماعی در حوره قطب یک نظام سلامت کشور در مازندران نصیب جامعه شود و خیر و برکات اجتماعی شدن سلامت محقق گردد.


اجلاس توجیهی -مشورتی معاونت اجتماعی دانشگاه های قطب یک سلامت کشور با حضور روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری و با پیام دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار گردید.

به گزارش انعکاس شمال، وزیر بهداشت در این پیام با تاکيد بر نقش معاونت اجتماعي در ساماندهي سمن ها،خيرين و موسسات خيريه و همچنين اجتماعي شدن سلامت جامعه از سلامت بعنوان یکی از شاخصه های اساسی توسعه پایدار جوامع یاد کرد و تاکید نمود : فعالیت های معاونت اجتماعی درساماندهی سمن ها ، خیرین و موسسات خیریه حوزه سلامت ، آغازی برای هدفی بزرگ بود تا امروز شاهد گسترش فعالیت های اجتماعی در نظام سلامت باشیم .

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد دستاوردهای درخشان دومین نشست توجیهی – مشورتی معاونت اجتماعی در حوره قطب یک نظام سلامت کشور در مازندران نصیب جامعه شود و خیر و برکات اجتماعی شدن سلامت محقق گردد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس کلان منطقه یک سلامت کشور پس از قرائت پیام وزیر در سخنانی به اهمیت سلامت و امنیت غذایي در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سلامت اجتماعي شاخصي موثر در عدالت اجتماعي و عدالت اجتماعي شاخصي براي امنيت اجتماعي است . وی بیماری های غیر واگیر، حوادث و سرطان ها را از جمله مهمترین چالش های سلامت در دانشگاه های کلان منطقه بیان کرد.

دکتر سید محمد ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اجتماعی شدن سلامت، با بیان اینکه ۸۷۵ خیریه و ۶۸۰ سمن در حوزه سلامت فعال هستند، افزود: بیش از ۷۰ همراه سرا رسیده با مشارکت مردم در حوزه سلامت احداث شد.

دکتر ایازی ادامه داد: در سال های گذشته خیریه ها نظام مند شدند که در سال ۹۶ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون در ۳۰ استان کشور و بالغ بر ۲۰۰ شهرستان مجمع سلامت برگزار شده است.

مجید حسین زادگان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بعنوان سخنران بعدی اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه هاي بهداشت و درمان کلان منطقه يک کشور با بيان اينکه با توجه به اهميت حوزه سلامت، امسال سال سلامت و نشاط اجتماعي نامگذاري شده است، گفت: یکی از اولویت های دولت ارتقای کمی و کیفی سازمان هاي مردم نهاد است.

حسین زادگان با بیان اینکه امروزه واقفان به حوزه سلامت و آموزش توجه می کنند، ادامه داد: باید از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه علمیه در اجتماعی شدن سلامت استفاده کنیم .

در ادامه دکتر علی اصغر فرشاد، قائم مقام معاون اجتماعی و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بيان اينکه افزایش کیفیت نان، کاهش آلاینده هاو سموم کشاورزی، سند ملی سالمندان، ایدز و … نیازمند مشارکت بین بخشی است، به تدوین برنامه جامع بین بخشی اشاره کرد و ادامه داد: سمنان ۶۰ درصد، گلستان ۱۰ درصد، گیلان ۴۰ درصد و مازندران ۹۰ درصد در اجرای برنامه جامع بین بخشی پیشرفت داشتند.

همچنین این اجلاس در قالب چهار کارگاه آموزشی با موضوعات راه اندازی جوامع سلامت محله و بین بخشی ، جلب مشارکت سمن ها و خیریه ها ، آموزش و پیشگیری و فرهنگ و هنر و ارتقا سلامت ادامه یافت و نتایج این کارگاه ها به صورت بیانیه پایانی اجلاس مورد تائید و تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت .

در پایان مراسم از سوی برگزارکنندگان اجلاس تندیس ویژه اجلاس به روسای دانشگاه های عضو قطب یک سلامت کشور و معاون اجتماعی وزارت بهداشت اهدا گردید.

شایان ذکر است همزمان با مراسم اختتامیه این اجلاس، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طی تماس تلفنی با معاون اجتماعی این وزارتخانه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سایر دست اندرکاران این اجلاس تقدیر بعمل آورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :