تازه ها

شنبه 20 مرداد 1397-23:3 کد خبر:37186

برگزاری مانور عملیاتی مقابله با نشت تانکرهای حامل سوخت در بندرامیرآباد


مانور مشترک مقابله با نشت تانکرهای حامل سوخت توسط آتش نشانی بندرامیرآباد و  آتش نشانان صنایع همجوار در بندر امیرآباد برگزار شد.

 

به گزارش انعکاس شمال به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی ؛ در این مانور که بهرام امامقلی خان مشاور آتش نشانی سازمان بنادرودریانوردی و  ۶ تیم عملیاتی که با  وظیفه پشتیبانی ، پدافند ، تأمین آب ، لجستیک حضر داشتند برگزار شد.
 
آتش نشانی ۲
 
پیش از مانور آتش نشانان طی یک دوره آموزشی با نحوه مقابله با حوادث مربوط به تانکرهای حامل سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار توسط آقای بهرام امام قلی خان مشاور ایمنی و آتش نشانی سازمان بنادر و دریانوردی آشنا شدند .
 
امامقلی خان در این دوره از شناسایی تهدیدهای محل حادثه ، کاور کردن تانکر حامل سوخت به عنوان گام اول برای عدم گسترش نشتی سوخت یاد کرد .
 
وی در ادامه از ارزیابی صحنه  ، بررسی هایی از قبیل تهدیدهای محل حادثه ، حفاظت فردی حاضر در عملیات ،  تجهیزات مورد استفاده در حادثه ، عوامل زیست محیطی ، میزان خسارت در حادثه ، زمان رسیدن نیروها ، زمان آماده سازی تجهیزات ، MSDS  مواد در محل حادثه و نحوه پاکسازی محل حادثه در پایان عملیات را از و ظایف گروه های حاضر در عملیات یاد کرد .
آتش نشانی ۴
 
در ادامه ، آتش نشانان بندرامیرآباد و صنایع همجوار با حضور واحدهای عملیاتی ، اپراتورهای بندر ، پدافند غیر عامل , HSE وارد فاز عملیاتی این مانور شدند و در کوتاهترین زمان از نشت تانکر حامل سوخت واقع در اسکله شماره ۴ این بندر جلوگیری کردند.

مانور آتش نشانی

 
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :