تازه ها

يکشنبه 8 مهر 1397-19:57 کد خبر:37270

ولیپور در دیدار با یکی از اسوه های انقلاب و دفاع مقدس:

خانواده های شهدا کتاب های گویای دنیای معاصر هستند

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس با همراهی برخی از کارکنان ستادی اداره کل با مادر شهید فرید صمدایی دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با خانم صمدایی بانوی انقلابی و جانباز که مادر شهید، خواهر شهید و مادرخانم شهید است با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمینه را برای رشد و تعالی انسان های بسیاری فراهم کرد، اظهار داشت: شهدا درس خود را در محرم و صفر آموختند و خط سرخ شهادت را انتخاب کردند و به رستگاری رسیدند.

وی افزود: شهادت یک مکتب عجیب است که در هر شرایطی بر باطل پیروز می شود و خوشحالیم از اینکه در مکتبی زندگی می کنیم که شهادت را افتخار خود می داند و جهاد فی سبیل الله را توشه دنیای خود قرار می دهد.

ولیپور خانواده ها بویژه مادران شهدا را کتاب های گویای کمال انسانی و اسوه های بی بدیل دنیای معاصر توصیف کرد و گفت: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی تا مادامی که شهید و فرهنگ شهادت و خانواده های شهدا در جامعه ما حضور پررنگ و فعال دارند به هیچ یک از اهداف خصمانه خودشان نمی رسند و برعکس انقلاب اسلامی با قدرت و اقتدار بیشتر به مسیر خود ادامه می دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین به پاس یک عمر زندگی انقلابی از این مادر شهید و همپنین از سردار اسماعیلی از جانبازان دفاع مقدس که در این دیدار حضور داشت، قدردانی کرد.

*نقش محوری کتابخانه های عمومی در برنامه ریزی های فرهنگی شهر موجب غنای اندیشه خواهد شد

ولیپور در دیدار برخی از اعضای شورای شهر قائمشهر با تاکید بر نقش مهمی که کتابخانه های عمومی در فرهنگ شهری ایفا می کنند، حمایت از این نهاد را یک رسالت مهم برای شورای شهر دانست.

صبح (چهارشنبه 4 مهر 97) برخی از اعضای شورای شهر قائمشهر با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با آرزو ولیپور دیدار و در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی با وی گفتگو کردند.
ولیپور در این دیدار با برشمردن فعالیت های گسترده کتابخانه های عمومی و توانایی تاثیرگذاری فرهنگی از سوی کتابداران، به موفقیت کتابخانه روستای قادیکلای بزرگ در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و گفت: با همت شورای اسلامی و شهرداری قائمشهر می توانیم طوری برنامه ریزی کنیم که در سالجاری پایتختی کتاب ایران را به دست آوریم.
وی افزود: هزینه های زیادی برای پروژه های عمرانی کتابخانه ای در قائمشهر طی سال های گذشته شده است و انتظار داریم شورا و شهرداری در اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی نیز همکاری های ارزنده خود را تقویت کرده و ادامه دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین به برنامه ریزی هایی که از سوی مدیریت شهری برای امورات فرهنگی می شود اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی در برنامه ریزی های فرهنگی شهر نقش محوری داشته باشند و کتابداران ثابت کرده اند که اگر به آنها اعتماد شود با ابزار کتاب و کتابخوانی می توانند خدمات فرهنگی اثربخش و ماندگاری را ارائه دهند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :