تازه ها

چهارشنبه 18 مهر 1397-23:40 کد خبر:37285

بازدید معاون رئیس جمهور از تاسیسات آب آشامیدنی روستاهای سیل زده مازندران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در استان مازندران به همراه نماینده مردم شهرستانهای رامسر-تنکابن و عباس آباد،استاندار مازندران و مدیر عامل آبفار استان و دیگر مسئولان دستگاههای اجرایی طی بازدید از مناطق سیلزده، از تاسیسات آب آشامیدنی خسارت دیده روستایی غرب استان نیز بازدید کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازاداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بازدید از مناطق سیلزده استان و بررسی خسارات سیل به مازندران سفر کرد و از نزدیک در جریان آسیبهای وارده سیل قرار گرفت.

*اولین اقدام دولت در جلسه چهارشنبه بررسی و تصویب جبران خسارت سیل

در حاشیه بازدید و طی جلسه شورای اداری که در فرمانداری رامسر برگزار شد ، دکتر نوبخت ضمن ابراز تاسف و همدردی از وقوع سیل و آسیبها و خسارات وارده، تلاشهای مسئولان در امداد رسانی به سیلزدگان در بخشهای مختلف را قابل تحسین دانست که با حداقل امکانات ماموریت خود را  به خوبی انجام دادند.

وی افزود: این رخداد کم نظیر و کم بدیل بود و ما اکنون در دو عرصه مردمی و زیرساختی خسارات فراوان دیدیم که هم اکنون تیم بازرسی ویژه ،خسارات را ارزیابی می‌کنند لذا این وعده را می دهم که در روز چهارشنبه در نخستین جلسه دولت، اولین اقدام بررسی و تصویب مصوبه جبران خسارت باشد تا به زودی این مبالغ در اختیار منطقه قرار گیرد.

*اقدام اساسی در مناطق سیلزده

در ادامه مهندس محمد اسلامی استاندار مازندران ضمن قدردانی از حضور معاون رئیس جمهور گفت: اقدامات ما در 3 بخش انجام می شود، در مرحله اول تلاش می کنیم با ترمیم جاده ها و برقراری آب، برق و مخابرات مردم به زندگی عادی برگردند سپس با دریافت منابع  برای جبران  خسارت مساعدت خواهیم کرد و به موازات آن پروژه های فوری و اساسی عمرانی را اجرایی می کنیم.

*کنترل سیلاب ردیف دار شود

سپس شریعت نژاد نماینده مردم شهرستانهای رامسر،تنکابن و عباس آباد سیل و بارش 20 ساعته با بارندگی 313 میلیمتر را بی سابقه خواند و گفت: موثرترین بحث ردیف دار کردن کنترل سیلاب در استان است و درخواست می کنیم وضعیت رودخانه ها ساماندهی شود تا مردمی که مرتب در معرض سیل و خسارت ناشی از آن هستند در امان باشند.

*خسارت سیل به تاسیسات آب آشامیدنی 331 روستا

 مهندس عبدالهی مدیر عامل آبفار مازندران نیز طی سخنانی از خسارات سیل اخیر به تاسیسات آب شرب 331 روستای تحت پوشش و غیر تحت پوشش خبر داد و افزود: آب آشامیدنی این روستاها قطع شده بود که با تلاش اکیپ مقابله با بحران و گروه اتفاقات تا کنون آب آشامیدنی 313 روستا وصل شد و آب بقیه روستاها  نیز به دلیل مسدود بودن راههای ارتباطی قطع می باشد که البته گروه اتفاقات در تلاش هستند تا هر چه سریعتر آب شرب 18 روستای دیگر را نیز وصل کنند.

وی برآورد خسارات سیل را حدود 492 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی روستاهای سیلزده 7 تانکر آبرسانی به این مناطق اعزام شد  و در روستاهایی که هنوز مشکل راههای ارتباطی وجود دارد آب بسته بندی توزیع کردیم و این روال تا وصل مجدد آب همچنان ادامه دارد

وی در پایان کمبود آب و افت فشار را ناشی از شستشوهای خانگی پس از سیل بیان کرد و از مردم خواست سعه صدر داشته باشند تا مشکلات و بحران پیش آمده به زودی برطرف شود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :