تازه ها

شنبه 21 مهر 1397-14:15 کد خبر:37290

باحضور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد

بهره برداری از طرح های درمانی، بهداشتی درمازندران

انعکاس شمال - با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  12 پروژه عمرانی زیرساختی بهداشتی و درمانی در مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید. ‎

*افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آباد

بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آباد با حضور وزیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  افتتاح شد

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان آیت الله خامه ای عباس آباد بر لزوم تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان تاکید کرد و گفت: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان به طور جدی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل نیست که باید انجام شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت که در هر شهری همه خدمات درمانی ارائه شود چرا که علاوه بر هزینه بر بوده، امکان آن برای هیچ دولتي وجود ندارد.

دکتر هاشمی  با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه کاره تنکابن، جانمایی آن را دچار مشکل دانست و اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود که در حال حاضر تا تکمیل شدن بیمارستان‌ تنکابن نباید انتظار داشت که ببمارستان عباس آباد به طور کامل خدمات درمانی ارائه کند و براي تکميل بيمارستان تنکابن نياز به تلاش جمعي داريم.

*طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تنکابن در غرب مازندران به قطب پزشکی تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با احداث فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان تکمیل نیست باید امکانات تکمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و کامل صورت گیرد.

*به دنبال ایجاد شبکه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، تصریح کرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسيد.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال ایجاد شبکه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ هزار و ۸۰ مترمربع زیر بنا ساخته شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه‌ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصي در اين بيمارستان آغاز به کار خواهند کرد.

موسوی گفت: در حال حاضر این بیمارستان به تکمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است که در دستور کار قرار دارد.

*ضرورت احداث بخش دیالیز در این بمارستان

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این آئین با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در تمام کشور اجرا شد و با همه کمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث بخش دیالیز از نکات ضروری در این بمارستان و منطقه است، افزود: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنکابن و عباس‌آباد حضور دارند که باید برای درمان به شهرستان های همجوار مراجعه ‌کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه شهرستان عباس آباد و تنکابن مهمان پذیر هستند و برخی از مسافران نیز دچار بیماری کلیوی می شوند که ضرورت وجود دستگاه دیالیز در این مرکز را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تصریح کرد: مسیر عباس آباد به کلاردشت یک جاده استراتژیک محسوب می شود که متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با توجه به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشکی باید در این موضوع نیز ورود کند.

*راه اندازی بخش دیالیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

دکتر ابراهیم ناظریان، مسوول راه اندازی بیمارستان آیت الله خامنه ای عباس اباد و رئیس بیمارستان تنکابن با بیان اینکه زمین این بیمارستان به مساحت ده هزار متر مربع توسط شهرداری و شورای شهر دوره سوم عباس اباد اهدا شده است، گفت: این بیمارستان شامل بخش های مختلف زنان، داخلي، جراحي،اطفال، اورژانس،اتاق عمل و ICU می باشد. وی زیربنای این بیمارستان را حدود ۵ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: بخش دیالیز جزو بخش های بیمارستان نیست که امیدواریم با همت خیرین این بخش نیز راه اندازی شود.

دکتر ناظریان با بیان اینکه تجهیزات بخش دیالیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود،ادامه داد: برای راه اندازی ساختمان بخش دیالیز حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با کمک خیرین احداث شود.

مسوول راه اندازی بیمارستان آیت الله خامنه ای عباس اباد با بیان اینکه برای ساخت این بیمارستان ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است،گفت: خدمات اورژانس این بیمارستان آغاز شده است و پس از افتتاحیه نیز بخش های تخصصی نیز فعال می شوند.

وی به نداشتن محل استقرار پزشکان اشاره کرد و افزود: پزشکان متخصص تمامیل زیادی برای فعالیت در این بیمارستان دارند که امیدواریم با همت نمایندگان، شهرداری و شورای شهر عباس اباد فضایی در اختیار بیمارستان برای استقرار پزشکان قرار گيرد.

*آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر  

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر  از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

 دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر  که در مرکز خدمات جامع سلامت روستای اوجاکسر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام ارجاع آرزوی دیرینه مردم است، اظهار کرد: بیماران در مسیری که بيمه ها تعيين کردند در سطح يک در مراکز بهداشتي توسط پزشک معاينه مي شوند و در صورت لزوم به متخصص ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی در کشور بالا است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها نبود نظام ارجاع است و بیماران مستقیما به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه و کمک می کند که سوابق بیمار بایگانی و هزینه درماني کاهش پيدا کند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در برخی استان ها نظام ارجاع پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: نظام ارجاع در استان مازندران و گیلان با دو مدل مختلف به خوبی درحال اجرا است که در نهایت موجب انتخاب بهترین طرح می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع هستند، گفت: گام نخست این طرح، تحت پوشش قرار دادن ۸۳ میلیون نفر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۷۰ میلیون نفر در سطح کشور پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم در چند سال آینده نظام ارجاع در تمام کشور مستقر شود به طوری که اگر بتوانیم سالانه ۱۰ میلیون نفر را به این تعداد اضافه کنیم کمک بزرگی به نظام سلامت کرده ایم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: خدمات پیشگیری دندانپزشکی برای افراد زیر۱۴ سال رایگان است که بیشتر در مقطع بیمارستان هستند.

وی با بیان اینکه برای ۴۰ میلیون نفر در مقطع ابتدایی سه بار خدمات پیشگیری انجام می شود، گفت: با شرایطی که دولت دارد نمی تواند بیش از این در حوزه دندانپزشکی کمک کند و این خدمات یکی از پرهزینه ترين امر در اين حوزه محسوب مي شود. 

*اجرای پروژه الکترونیکی سامانه ارجامع مدیریت در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس کلان منطقه ۱ آمایش سلامت کشور در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر ، از اجرای پروژه الکترونیکی سامانه ارجاع و مدیریت سلامت شامل نسخه نویسی و نسخه پیچی ارجاع الکترونيکي خبر داد و گفت: از چهار سال پيش فرايند اجرايي اين امر آغاز و شهرستان بابلسر به عنوان پايلوت کشوري انتخاب شد که با همکاري چهار حوزه سازمان نظام پزشکي، بيمه سلامت کشور، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي مازندران به سرانجام رسيد.

دکتر سید عباس موسوی  افزود: فاز نخست این پروژه از یک سال پیش آغاز شده و بخش اجرایی سازی آن در مناطق تحت پوشش روستایی با موفقیت انجام شد و مدل نهایی برای اجرا در سطح کشور به دست آمد و اکنون در حال پیگیری برای اجراي کردن فاز دوم اين امر هستيم.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح در سطح داروخانه شهرهای مازندران نیازمند هماهنگی و همکاری بیمه ها است.

دکتر موسوی  افزود: مباحث مربوط نظام ارجاع و نرم افزار بومی پزشک خانواده و متخصص در مازندران به صورت سه موضوع جدا گانه در قالب یک بستر راه اندازی شد.

*آیین کلنگ زنی و آغاز ساخت بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی  امام خمینی (ره) نور

در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، کلنگ احداث بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی  امام خمینی (ره) شهرستان نور به زمین زده شد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت  درمان و آموزش پزشکی در مراسم کلنگ زنی بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان نور اظهار کرد: این کلنگ‌زنی‌ها به همین امر محدود نمی شود و امیدواریم افتتاح شود. وی تصریح کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با توجه به گردشگر بودن منطقه باید مجهز و بزرگ دیده شود.

*تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در همه صحنه ها دلگرم کننده است

همچنین محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: برخی از پروژه های متوقف شده در این شهرستان به سرانجام رسیده است و تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در همه صحنه ها دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین، هر چه سریعتر به پایان برسد و جشن بهره‌برداری آن را برگزار کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین با ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، بخش های داخلی ۲۴ تختی، جراحی زنان و زایمان، کودکان بخش اعصاب و روان با ۱۴ تخت، نوزادان با ۶تخت، آی سی یو با ۹ تخت، سی سی یو با ۹ تخت و پست سی سی یو با ۱۰ تخت، بخش ال دی ار با ۷ تخت، مجموعه تشخیصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و تصویر برداری کلنگ‌زنی شد.

صفرعلی اسماعیلی نماینده مردم محمود آباد، نور و رویان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مثلث خدمتی که در نور ایجاد شده است حیات تازه ای به این شهرستان بخشید.

وی با اشاره به اینکه پس از ۶ سال آرزوی مردم در احداث این بیمارستان برآورده شد، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و اتحاد مشکلات برطرف می شود، تصریح کرد: ۳ درمانگاه در چمستان، لاویج و رویان در حال احداث است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که زودتر به بهره برداری برسد.

وی گفت: مجوز مرکز اورژانس دریایی نیز دریافت شده است و امیدواریم به زودی تجهیزات و نیروی انسانی برای این امر در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که وزیر بهداشت و درمان در حاشیه حضور خود در غرب مازندران  از مناطق سیل زده تنکابن و  نوشهر نیز بازدید به عمل آورد.

*افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) آمل 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  در آئین افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) آمل ، با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر شیمی درمانی نیاز به یک بخش راديوتراپي نيز است، اظهار کرد: در راه‌اندازي اين مرکز، خيرين اعلام آمادگي کردند و وزارتخانه نيز پاي کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارائه این خدمت جدید در آمل باعث خرسندی بوده است، تصریح کرد: آمل یکی از قطب‌های درمانی در استان مازندران است به طوری که تنکابن در غرب و آمل در ورودی استان می‌تواند برای تمامی شهرهای اطراف اقدام به خدمت‌رسانی کنند.وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تأمین داروهای شیمی درمانی گفت: بیشتر داروهای تولیدی در کشور مورد تائید انجمن آنکولوژی ایران و پزشکانی که فوق تخصص خون و سرطان دارند است.

دکتر هاشمی افزود: بیماران به دو گروه والدین و کودکان تقسیم بندی می شوند که تحت پوشش بیمه هستند و در برخی مواقع مشاهده می شود بیماران ترجیح می دهند با توجه به اینکه آن دارو در داخل تولید می شود از مشابه خارجی استفاده کنند.وی ادامه داد: در ایران بیمه برای تمام بیماری‌های صعب‌العلاج و پایه پوشش دارویی انجام می شود و در بیمه های تکمیلی نیز به فراخور رقمی که فرد پرداخت می‌کنند پوشش نسبي را دارد.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه نیروهای لازم برای این مرکز تکمیل نشده است، نیز گفت: اگر نیرو تکمیل نباشد نباید افتتاحی صورت بگیرد چرا که هر روبانی که قیچی می شود بلافاصله بعد از آن باید خدمت رساني آغاز مي شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه با توجه به تلاش سالانه تلاش هستم تا کمبود نیرو در حوزه سلامت تامین شود، خاطرنشان کرذ: بیش از ۲۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شد اما بخشی که مورد نارضایتی مردم بوده، ناکافی بودن نیروی انسانی است.وی با بیان اینکه بیمارستان های بسیار خوب با تجهیزات و پزشک مناسب داریم اما با کمبود نیروی پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی مواجه هستیم، تصریح کرد: نحوه خدمات رسانی بسیار حائز اهمیت است به طوري که در حال حاضر هر ۱۰ تخت يک پرستار دارد اما در ازاي هر دو تا سه تخت يک پرستار بايد وجود داشته باشد و از اين بابت بسيار متاسف هستم.وزیر بهداشت و درمان با اشاره به زمان جذب نیرو تکمیلی برای بیمارستان آمل، گفت: بیمار بیش از اینکه به دارو نیاز داشته باشد نیاز به توجه و محبت دارد که نیازمند حضور بیشتر پرستاران با روحیه و انگیزه بالاتری است، زمان جذب نیرو برای بيمارستان آمل و ساير بيمارستان هاي مشابه را بايد از مسئولان ذيربط پرسيد اما تمام تلاش را انجام دهيم.

*افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سید ابراهیم صالحی بابلسر 

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سید ابراهیم صالحی بابلسر با حضور دکتر سید حسن  هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مهندس اسلامی استاندار مازندران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

کلینیک تخصصی شهروند در زمینی به مساحت ۶۹۵۴ مترمربع که از سوی پدر شهید سید ابراهیم صالحی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت ساخت این کلینیک اهدا شده بود با حضور وزیربهداشت در بابلسر افتتاح شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه این مراسم   با بیان اینکه هفت و نیم میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز کلینیک تخصصی شهروند هزینه شده ،افزود: زیربنای کلينيک تخصصي شهروند ۱۷۳۰ متر است.

وی گفت: ۷۰۰ میلیون تومان به صورت رایگان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بابلسر برای محوطه سازی و پروانه کسب تخصیص داده شد. 

دکتر موسوی  افزود: خدمات تخصصی و فوق تخصصی این مرکز شامل بخش‌های قلب، مغزواعصاب، جراح مغزواعصاب، دندانپزشکی، رما تولوژی، داخلی، اطفال، عفونی، اورولوژی، جراح گوش و حلق و بینی، جراح چشم پزشکی، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپي، اکوکارديولوژي و تست ورزش است. وی گفت: حدود ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این مرکز فعالیت می‌کنند.

*افتتاح خوابگاه بزرگ دانشجویی و مجموعه ورزشی چند منظوره دانشگاه علوم پزشکی مازندران

با حضور دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوابگاه بزرگ دانشجویی ومجموعه ورزشی چند منظوره مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)افتتاح شد.

خوابگاه دخترانه مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در تیرماه ۹۴ آغاز شد و در ۴ طبقه و ۱۲۰ واحد دو خوابه برای اسکان ۱۰۰۰ نفر و با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.

گفتنی است، هر واحد این خوابگاه دارای کابینت، سیستم گرمایشی شوفاژ، تلویزیون، اجاق با صفحه برقی است.

همچنین مجموعه ورزشی چند منظوره مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده و شامل سالن چند منظوره فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، سالن تیراندازی ۱۰ خط دیجیتالی، سالن بدنسازی و کشتی می باشد. همچنین همه سالن ها دارای کفپوش استاندارد و تجهيزات تخصصي و جايگاه تماشاگران هستند.

براساس این گزارش، این مجموعه ورزشی بزرگترین پروژه ورزشی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دولت تدبیر و امید است که برای احداث آن، ۵ میلیارد تومان و برای تجهیز این مجموعه ۱ میلیارد تومان هزينه شده است.

همچنین در کنار این مجموعه پیست دو و میدانی و پارکینگ اختصاصی نیز احداث شده است.

افتتاح همزمان پنج مرکز جامع خدمات سلامت را در شهرستان های نکا، بهشهر، نور و ساری

 دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در مراسمی که در سالن آمفی تئاتر دانشکده داروسازی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد ، به طور همزمان پنج مرکز جامع خدمات سلامت را در شهرستان های نکا، بهشهر، نور و ساری با مجموع مساحت ۲۳۵۰ مترمربع افتتاح کرد.

مرکز جامع خدمات بهداشتی شهری شماره ۳ نکا با مساحت ۵۵۰ متر مربع و هزینه کرد ساخت و تجهیز ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی اطرب شهرستان نکا در زمینی به مساحت۴۵۰ متر مربع و هزینه ای معادل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی برما شهرستان بهشهر با مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از جمله پروژه هایی است که با حضور وزیر بهداشت در استان مازندارن افتتاح شدند.

مرکز جامع خدمات سلامت عبدالله آباد چمستان شهرستان نور با زیربنای ۴۵۰ متر مربع و هزینه ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مرکز بهداشتی روستایی سنگ تراشان شهرستان ساری در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و هزینه کرد ساخت و تجهیز ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر پروژه های افتتاح شده هستند.

 *راه اندازی واحد سیار طرح  اجرایی آموزش دیابت  در شهرستان ساری

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در مراسمی که در پارک ملل شهرستان ساری با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی  مازندران برگزار شد ، واحد سیار طرح اجرایی آموزش دیابت در شهرستان ساری را  افتتاح کرد.

*دیدار با آیت الله طبرسی  نماینده ولی فقیه در استان مازندران و  امام جمعه شهرستان ساری

 دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در پایان سفر دوروزه اش به استان مازندران با با آیت الله طبرسی  نماینده ولی فقیه در استان مازندران و  امام جمعه شهرستان ساری دیدار و گفتگو کرد .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :