تازه ها

چهارشنبه 9 آبان 1397-14:25 کد خبر:37293

نخستین گردهمایی مدیران امور بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک سلامت کشور درساری

انعکاس شمال - نخستین گردهمایی مدیران امور بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.


به گزارش انعکاس شمال، دکتر سید عباس موسوی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حوزه بین المللی نیاز به کار منطقه ای است، به توانمندی دانشگاه ها در ارتباط با دانشگاه های کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: پتانسیل ها و توانمندی دانشگاه های دنیا در ارتباط موثر بین آن ها و تبادل اطلاعات تاثیر زیادی دارد.

دکتر موسوی با بیان اینکه وضعیت سیاسی کشور ها نیز در ارتباطات دانشگاه ها موثر است، ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه های دنیا سیاست گذاری دولت ها در برنامه ریزی ان ها موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت منطقه ای است، گفت: باید توانمندی دانشگاه ها مشخص شود تا در ارتباطات بین المللی بتوانیم از آن استفاده کنیم .

دکتر فرزاد گوهر دهی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم یا کار آفرین ، یک نهاد آموزش عالیست که در عرصه های متعددی فعال است ، اظهار کرد: دانشگاه هایی نسل سوم پیوسته در جستجوی فرصتهای جدید بوده و برای سازگاری با بازار، نیازها و چالش های آن،انعطاف پذیر است.

وی افزود : دانشگاه های ایران در سال های گذشته تلاش کردندکه از نسل اول آموزش عالی که اولویت آن تربیت نیروی متخصص بود به نسل دوم دانشگاه ها که هدف آن پژوهش و تولید علم است حرکت کند.

دکتر گوهر دهی با بیان اینکه دانشگاه های ایران به دنبال دستیابی به نسل سوم آموزش عالی به معنای تربیت نیروی انسانی کارآفرین هستند، گفت: تبدیل دانش به محصول و ایجاد کسب و کارهای نواورانه از اولویت های دانشگاه ها ی نسل سوم و کارآفرین بشمار می رود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه های سطح یک کشور با توسعه مراکز رشد و نواورانه خود قدم در تربیت نیروهای کارآفرین گذاشته است، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی مستقیم و غیرمستقیم در موضوع تولید دارو، تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات پزشکی ، آموزشی و پژوهشی دخیل هستند بنابراین نقش بسزایی در راستای ایجاد دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه دانشگاه ها باید برای دستیابی به کارآفرینی برنامه ریزی کنند، ادامه داد: برای ارتقا به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین به دنبال جذب کشورهای خارجی در پروژه های آموزشی و درمانی هستیم که از این طریق بتوانیم فرآیند درآمدزایی را در دانشگاه محقق کنیم.

شایان ذکر است نخستین گردهمایی مدیران امور بین الملل کلان منطقه یک سلامت کشور با حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه های گیلان، گلستان، سمنان، شاهرود و بابل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :