تازه ها

چهارشنبه 9 آبان 1397-14:31 کد خبر:37295

سرپرست استانداری مازندران:

خسارات زیاد سیل نتیجه بی‌توجهی به پدافند غیرعامل بود

انعکاس شمال - سرپرست استانداری مازندران گفت: کشور ما از بلایای طبیعی بیشترین آسیب را می‌بیند و در همین سیل اخیر اگر به پدافند غیرعامل توجه جدی داشتیم، می‌توانستیم با کمترین آسیب مواجه شویم.


انعکاس شمال: احمد حسین‌زادگان در زنگ نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه شریف‌العلما اظهار کرد: پدافند غیرعامل حوزه‌های مختلفی در بر می‌گیرد که برای تهدیدهای داخلی نیز باید خود را آماده کنیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل همواره ماهیت نظامی آن بیشتر به اذهان مردم می‌رسد، در حالی که این مسأله شامل مسائلی چون بلایای طبیعی و غیرانسانی نیز می‌شود.

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به اینکه کشورهایی که نیروهای نظامی ندارند به پدافند غیرعامل اهمیت زیادی می‌دهند، تصریح کرد: سوئیس به‌عنوان کشور توسعه‌یافته، ارتش و نیروی نظامی سازمان‌یافته‌ای ندارد اما با داشتن ۸ میلیون جمعیت، طی مدت ۸ روز می‌تواند در مقابل تهدیدات دشمن به حالت تدافعی برسد.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه هرچند در خصوص پدافند غیرعامل فرهنگ‌سازی درستی صورت نگرفته است، بیان کرد: تهدیدات طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفته و تهدیدات انسان‌ساز که به مسائل تروریسم ربط دارد، بیشتر مورد توجه است.

وی یادآور شد: کشور ما از بلایای طبیعی بیشترین آسیب را می‌بیند و در همین سیل اخیر اگر به پدافند غیرعامل توجه جدی داشتیم، می‌توانستیم با کمترین آسیب مواجه شویم.

سرپرست استانداری مازندران با بیان اینکه پدافند غیرعامل اصول پذیرفته نظام بین‌الملل را به چالش کشیده است، اضافه کرد: کشورهای خاورمیانه که سیستم سنتی و سلطنتی دارند، احساس نگرانی کرده‌اند و طبیعی است که برای کشور ایران با این مشروعیت سیاسی این موارد به‌عنوان تهدید به‌شمار رود؛ باید در مقابل تهدیدهای خارجی مقاوم‌سازی داشته باشیم.

حسین‌زادگان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید از سنین پایین و مهد کودک‌ها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه سند جامع پدافند غیرعامل در استان مازندران تهیه شده است، عنوان کرد: باید به‌صورت عملیاتی از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها استفاده شود؛ گزارش‌گیری از دستگاه‌های اجرایی باید انجام شده تا برنامه‌ها اجرایی شود.

* نباید به پدافند غیرعامل نگاهی اشتباه داشت

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز به پدافند غیرعامل و گستردگی آن  در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: نباید دانش‌آموزان و خانواده آموزش و پرورش به پدافند غیرعامل نگاهی اشتباه و نظامی داشته باشند.

عسکری نیکزاد آموزش و پرورش را اصلی‌ترین بستر اجرای پدافند غیرعامل دانست و افزود: آگاه‌سازی و مقاوم‌سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیرعامل باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پدافند غیرعامل در فضای آموزش و پرورش کاهش آسیب‌پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی دشمن است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: پایدارسازی سیستم‌های فرهنگی و ارتقای آستانه تحمل ملی و مدیریت بحران عملیات فرهنگی و روانی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل در سطح آموزش و پرورش است.

نیکزاد همکاری مستمر با برنامه‌های مدیریت پدافند غیرعامل مستقر در استانداری مازندران، فراخوان مسابقات میان دانش‌آموزان برای جذب آنها در حوزه پدافند غیرعامل، برگزاری ۸ ساعت اختصاصی کلاس‌های پدافند غیرعامل برای معلمان آموزش دفاعی، برگزاری آموزش تربیت و مربی پدافند را از جمله اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیرعامل دانست.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در سراسر استان در حوزه پدافند غیرعامل  و نصب بنر و دیوارنوشته‌های بیانات مقام معظم رهبری در مدارس در زمینه پدافند غیرعامل بهره مند شدند.فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :