تازه ها

دوشنبه 5 آذر 1397-9:48 کد خبر:37306

از برکناری شهردار با دستور استاندار تا انحلال شورای شهر در شمال

زلزله در پارلمان مدیریت شهری!

انعکاس شمال - مسئولان درشمال کشور این بار تصمیم دارند تا با هر گونه سهل انگاری و تخلف از سوی اعضای شوراهای شهرو شهرداران برخورد شدید داشته باشند. در نخستین مرحله از این اتفاقات...


انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: مسوولان درشمال کشور این بار تصمیم دارند تا با هر گونه سهل انگاری و تخلف از سوی اعضای شوراهای شهرو شهرداران برخورد شدید داشته باشند. در نخستین مرحله از این اتفاقات شورای شهری در غرب مازندران منحل شده و شهردار یکی از شهرهای استان گیلان نیز برکنار و معلق شد.
به گزارش خبرنگار ما بر اساس اعلام مدیرکل دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری مازندران، شورای شهر سلمانشهر در غرب استان مازندران منحل شده و از این پس تا مدت باقی مانده تا انتخابات دوره بعدی، استانداری قائم مقام مردم این شهر در شورا است.
محمد محمدی تاکامی با بیان اینکه شورای شهر سلمانشهر منحل شده بود و قائم مقامی شورای شهر برای مردم به استانداری واگذار شده است گفت: شهردار سلمانشهر توسط استاندار انتخاب شده و این شهر تا پایان دوره کنونی نمی تواند شورا داشته باشد.
*رامسر شهر بی شهردار
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران همچنین درباره انتخاب شهردار رامسر نیز گفت: تاکنون ۱۵ گزینه برای شهرداری این شهر مطرح شده است و در پی آن هستند که از این تعداد، پنج نفر را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کنند ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.
مدت طولانی از استعفای ناگهانی شهردار قبلی می گذرد و شهرداری این شهرستان با سرپرست اداره می شود.
*شهردار متخلف به دستور استاندار گیلان برکنار شد!
از سوی دیگر خبر آمده که استاندار گیلان طی نامه‌ای ولی فخری شهردار کومله را به دلیل تخلفات متعدد اداری برکنار کرد.
ولی فخری به دلیل تخلفات متعدد اداری برحسب گزارش بازرسی کارشناسان استانداری گیلان به مدت سه ماه آماده‌ به‌ خدمت شد تا پرونده وی به تخلفات اداری جهت بررسی ارسال گردد.
انتخاب ولی فخری به‌عنوان شهردار کومله توسط اعضای شورای این شهر با سروصدای زیادی همراه بود که طبق شنیده‌ها اخیراً چند عضو شورا نسبت به عملکرد وی اعتراض داشتند.
با توجه به دستور استاندار گیلان مبنی بر برکناری شهرداری کومله، اعضای شورای این شهر می‌بایست در اولین فرصت سرپرست انتخاب کنند.
*صدور حکم تعلیق یکی از معاونین شهرداری رشت
در همین راستا شنیده ها حکایت از آن دارد که پرونده مربوط به اختلاس یکی از معاونین شهرداری رشت منجر به صدور حکم تعلیق وی شده است. این در حالی است که گفته می شود این فرد پس از اطلاع نهادهای نظارتی، اقدام به بازپس دادن مبالغ مذکور بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان پیش تر خبر از اختلاس یک میلیارد و چهارصد میلیون ریالی یکی از معاونین شهرداری رشت داده و نوشته بود: سازمان بازرسی استان گیلان پس از دریافت گزارشی درباره وجود تخلفات مالی در یکی از معاونت های شهرداری رشت، وارد عمل شد و متهم این پرونده احضار و پرونده قضایی این تخلف مالی شکل گرفت.
این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس تفریغ بودجه سال ۹۴ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال برای پاداش برخی از مدیران شهرداری درخواست شده بود که این معاون خاطی شهرداری، مبالغی را از بیت المال بصورت غیر قانونی به این مدیران پرداخت کرده که خوشبختانه با ورود به موقع دستگاه های نظارتی مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال آن به بیت المال برگشت و این پروند در جریان می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :