تازه ها

سه شنبه 31 ارديبهشت 1398-11:10 کد خبر:37683

معاون میراث فرهنگی مازندران:

مجموعه تاریخی فرح آباد ثبت جهانی می شود

انعکاس شمال - معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی و شهر فرح آباد جزو برنامه‌های میراث فرهنگی است.

 


به گزارش انعکاس شمال، مهدی ایزدی در حاشیه برنامه شب فرهنگی در پایگاه میراث فرهنگی فرح آباد  با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت اظهار داشت: اجرای سنت‌های فرهنگی با شعار آینده و سنت از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دوره شکل یگری شهر فرح آباد در دوره صفوی و تخریب آن با حمله روس‌ها افزود: جایگاه تاریخی فرح آباد بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در حوزه اعتباری بسیار ضعیف است از شناسایی دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی وط بیعی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی استان ثبت شده است و همه آثار تاریخی نیازمند مرمت و تعمیر است.

معاون میراث فرهنگی مازندران به جایگاه ویژه مرکز فرهنگی فرح آباد اشاره و اضافه کرد: اگر بخواهیم آجر روی آجر در فرح آباد گذاریم باید از سازمان مرکزی مجوز بگیریم.

ایزدی ثبت جهانی مجموعه تاریخی وشهر فرح آباد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در فرح آباد اثار معماری وجود دارد و نگاه به ثبت جهانی شدن جزو اولویت‌ها است.

معاون میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: کار پژوهشی و کاوش کاخ جهان نما با پیگیری‌های صورت گرفته، در دستور کار قرار دارد، همچنین پل تاریخی، حمام، طرح مرمت و بازسازی مسجد فرح آباد در دستور برنامه قرار دارد.

ایزدی با اشاره به تقاضا برای واگذاری بخشی از مجموعه فرح آباد به بخش خصوصی در فرح آباد یادآور شد: مقدمات اجرای این طرح در حال مهیا شده است./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :